Fiat Croma: Η ναυαρχίδα του Τορίνο κλείνει τα 35 (Pics)

1172

Η Fiat είναι γνωστή για τα αυτοκίνητα πόλης και τα πρακτικά οικογενειακά της αυτοκίνητα. Ωστόσο έχει μεγάλη ιστορία και στα αυτοκίνητα της μεγάλης κατηγορίας Ε. Ένα από αυτά είναι αναμφίβολα η πρώτη γενιά του Croma.

Λέγεται ότι το 1985 ο ίδιος ο Gianni Agnelli επέλεξε το όνομα Croma για την τότε νέα ναυαρχίδα της Fiat.  Ένα όνομα που, μέχρι μερικές εβδομάδες πριν από την κυκλοφορία, φαινόταν να προορίζεται να έχει ένα επιπλέον γράμμα, καθώς στο Τορίνο είχαν ήδη επιλέξει την παραλλαγή “Chroma”, με το «h».  Ακριβώς όπως και η ομόσταβλη Thema, που κυκλοφόρησε το 1984 και προήλθε επίσης από την πλατφόρμα Tipo 4.

Σημαία του ο ξεχωριστός χαρακτήρας.

Παρά τον εσωτερικό ανταγωνισμό από τη ναυαρχίδα της Lancia και την επακόλουθη Alfa Romeo 164, το πρώτο αυτοκίνητο της Alfa που γεννήθηκε υπό την αιγίδα της Fiat, το μεγάλο σεντάν του Τορίνο κατάφερε να χαράξει ηγετικό ρόλο στην κατηγορία E, αποκαθιστώντας έτσι το flop του προγόνου του,  της Argenta, επίσης βαπτισμένη από τον «δικηγόρο», ο οποίος της έδωσε το όνομα της ανιψιάς του.

Ο στόλος του «δικηγόρου».

Άλλωστε, ο Agnelli ήταν ίσως ο μεγαλύτερος θαυμαστής αυτού του αυτοκινήτου, διαθέτοντας εννέα, τα οποία τα είχε προσαρμοσει.  Και μαζί του, πολλοί αυτοκινητιστές με τα χρόνια θα εκτιμούσαν τις ιδιότητες του Croma, πιο πρακτικές από την Thema και την 164 με την πίσω πόρτα του, αλλά και φθηνότερο.

Εν κατακλείδι.

Στην πραγματικότητα, για πολλές νεο-αστικές οικογένειες και νέους επαγγελματίες, αυτό το sedan αντιπροσώπευε το μοντέλο πρόσβασης στον κόσμο των ναυαρχίδων, καθιστώντας ένα πραγματικό σύμβολο κοινωνικής τάξης.

Περισσότερα για αυτό το αυτοκίνητο μπορούμε να θυμηθούμε μέσω των εικόνων και του βίντεο αυτού του άρθρου, όπου καταγράφουμε την ιστορία και τα χαρακτηριστικά αυτού του αυτοκινήτου, το οποίο βγήκε από την παραγωγή το 1996 χωρίς δυστυχώς να έχει άμεσο κληρονόμο.