Η νέα ενεργειακή ανταγωνιστικότητα της Κίνας βελτιώνεται μέσω της τεχνογνωσίας

169

Ορισμένοι δυτικοί πολιτικοί ισχυρίζονται ότι η νέα ενεργειακή βιομηχανία της Κίνας βασίζεται στις βιομηχανικές πολιτικές για ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Ωστόσο, γεγονότα και αριθμοί αποδεικνύουν μια τέτοια αφήγηση αβάσιμη και ψευδή.

Οι προηγμένες παραγωγικές ικανότητες της Κίνας στον νέο ενεργειακό τομέα έχουν ενισχυθεί με επιμελείς προσπάθειες και γνήσια τεχνογνωσία, που έχουν τις ρίζες τους στον ανταγωνισμό της αγοράς, την καινοτομία και την επιχειρηματικότητα.

Η υπεροχή της Κίνας στα νέα ενεργειακά προϊόντα υποστηρίζεται από έναν αστερισμό παραγόντων, που προαναγγέλλουν ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Βασικές μεταξύ αυτών είναι οι πρώιμες επενδύσεις στην έρευνα και ανάπτυξη, η δημιουργία ενός ισχυρού βιομηχανικού οικοσυστήματος, η πρόσβαση σε μια εκτεταμένη εγχώρια αγορά, η ταχεία εξέλιξη των υποδομών και μια ζωντανή αγορά γεμάτη ανταγωνισμό μεταξύ κρατικών, ιδιωτικών και ξένων επιχειρήσεων. και γρήγορες τεχνολογικές επαναλήψεις.

Η επιτυχίας της Contemporary Amperex Technology Co., Limited (CATL) αποτελεί την επιτομή αυτής της τροχιάς, που υπογραμμίζεται από την πρωτοποριακή τεχνολογία και την ηγετική της θέση στην αγορά, που διαμορφώνεται μέσα από μια αδιάκοπη επιδίωξη καινοτομίας και στρατηγικής προνοητικότητας. Το 2023, η δέσμευση της CATL για έρευνα και ανάπτυξη υλοποιήθηκε σε μια επένδυση συνολικού ύψους περίπου 18,4 δισεκατομμυρίων γιουάν (περίπου 2,59 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ). Συγκεκριμένα, η εταιρεία διατηρεί σταθερά τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης του κλάδου στις αιτήσεις για διπλώματα ευρεσιτεχνίας.

Τα τελευταία χρόνια, η Κίνα μειώνει σημαντικά τις επιδοτήσεις στον τομέα των νέων ενεργειακών οχημάτων (NEV). Σε πλήρη αντίθεση, κράτη όπως οι Ηνωμένες Πολιτείες, η Βρετανία και η Γαλλία επεκτείνουν την ισχυρή υποστήριξη επιδοτήσεων για ηλεκτρικά οχήματα.

Σύμφωνα με τον Liu Hongzhong, αντιπρόεδρο της China Society of World Economics, το τοπίο των βιομηχανικών πολιτικών έχει υποστεί μια αξιοσημείωτη αλλαγή από το 2008, με τις ανεπτυγμένες χώρες να αναπτύσσουν μια πληθώρα πρωτοβουλιών. Ωστόσο, πολλά από αυτά, όπως ο νόμος για τη μείωση του πληθωρισμού των ΗΠΑ, φέρουν τα χαρακτηριστικά των πρακτικών που εισάγουν διακρίσεις, που συχνά χρησιμοποιούνται ως γεωπολιτικά μέσα υπό το πρόσχημα του μετριασμού του κινδύνου.

Στην πραγματικότητα, οι Ηνωμένες Πολιτείες είναι από καιρό παγκόσμιος ηγέτης στη χρήση βιομηχανικών πολιτικών και κρατικών επιδοτήσεων. Οι εκτεταμένες επιδοτήσεις της, σε συνδυασμό με ρήτρες με χρωματισμό διακρίσεων, αντιβαίνουν στους καθιερωμένους κανόνες της αγοράς και του διεθνούς εμπορίου, στρεβλώνοντας έτσι τις παγκόσμιες βιομηχανικές αλυσίδες. Οι Ηνωμένες Πολιτείες παρέχουν ένα εκπληκτικό ποσό 52,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ για επιδοτήσεις κατασκευής ημιαγωγών και 369 δισεκατομμύρια δολάρια σε φορολογικά κίνητρα και επιδοτήσεις για βιομηχανίες καθαρής ενέργειας, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρικών οχημάτων.