Κικίλιας: Οι 4 πυλώνες για τον τουρισμό

«Οι αναθεωρημένες προς τα πάνω προβλέψεις για την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας φέτος οφείλονται εν πολλοίς στην πολύ θετική εξέλιξη των τουριστικών ροών στη χώρα», δηλώνει στο «ΘΕΜΑ» ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας.

«Δικαίως λοιπόν ο κλάδος θεωρείται και είναι η ατμομηχανή της ελληνικής οικονομίας. Με δεδομένο ότι άμεσα ή έμμεσα περίπου 1 στα 4 ευρώ προέρχεται από τον τουρισμό, το υπουργείο έχει θέσει τέσσερις πυλώνες στα άμεσα σχέδιά του, με σκοπό την επιπλέον αναθέρμανση της οικονομίας και την τόνωση της ανάπτυξης».

Ο πρώτος πυλώνας αφορά τη συνεκτική αντιμετώπιση ζητημάτων υποδομών και υπερτουρισμού που παρουσιάζονται σε ορισμένους δημοφιλείς προορισμούς παράλληλα με τη βιώσιμη ανάπτυξη άλλων προορισμών.

«Η διαφύλαξη της ποιότητας του προσφερόμενου τουριστικού προϊόντος συνδέεται με τη φέρουσα ικανότητα και τους διακηρυγμένους στόχους βιώσιμης ανάπτυξης, αποτελεί κύρια προτεραιότητα και -παρά τις επιμέρους συναρμοδιότητες- θα επιδιωχθούν άμεσες και απτές λύσεις. Ταυτόχρονα αναμένεται να ληφθούν πρωτοβουλίες διαφύλαξης της αυθεντικότητας της εμπειρίας του επισκέπτη, κάτι που επίσης είναι πολύ κρίσιμο…

Παράλληλα με την αντιμετώπιση των φαινομένων αυτών σε δημοφιλείς προορισμούς, ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην ηπειρωτική Ελλάδα και τους δευτερεύοντες νησιωτικούς προορισμούς, με βάση πάντα τη διατήρηση της αυθεντικότητάς τους και τη διαφοροποίηση του προσφερόμενου προϊόντος.

Οι περιοχές αυτές μπορούν να συμβάλουν στη διακηρυγμένη και πολυπόθητη επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, στη διασύνδεση με τον αγροδιατροφικό τομέα και στην ανάδειξη των εναλλακτικών μορφών τουρισμού, οι οποίες σε αντίθεση με ό,τι πιστεύουν πολλοί μπορεί να φέρει υψηλή προστιθέμενη αξία σε όλο το φάσμα της ελληνικής οικονομίας», αναφέρει ο κ. Κικίλιας.

Δεύτερος πυλώνας είναι η δημιουργία μηχανισμού διαχείρισης κρίσεων αναφορικά με τον τουριστικό τομέα. Στόχος είναι αφενός η δημιουργία των απαραίτητων δομών και εργαλείων για την παραγωγική αντιμετώπιση περιστατικών και κρίσεων και αφετέρου η αποφυγή αυτών, όταν προκύπτουν ή όταν διαμορφώνονται ως δυνητικές απειλές.

Τρίτος πυλώνας, η ψηφιοποίηση των προσφερόμενων υπηρεσιών. «Ο ψηφιακός εκσυγχρονισμός του ΕΟΤ, με την εφαρμογή ψηφιακού τουριστικού χάρτη και ψηφιακού αποθετηρίου πολιτιστικών πόρων της χώρας, ενός καινοτόμου συστήματος που θα παρέχει πληροφορίες σε τουρίστες και πολίτες αξιοποιώντας την τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης 2ης γενιάς. Στα πλάνα μας είναι να εμπλουτιστεί περαιτέρω με υπηρεσίες προς τον ξένο επισκέπτη που θα συνάδουν με τις υπηρεσίες ενός online Τουριστικού ΚΕΠ».

Τέταρτος βασικός άξονας είναι το κρίσιμο σημείο της εκπαίδευσης για την ανάπτυξη των δεξιοτήτων και την αναβάθμισή τους στον τουριστικό τομέα. Στο πλαίσιο αυτό ήδη διεξάγονται διερευνητικές επαφές με σημαντικούς φορείς από το εξωτερικό και μάλιστα, όπως φάνηκε από τις συναντήσεις του κυβερνητικού επιτελείου και του ίδιου του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη με την ηγεσία του ξενοδοχειακού κολοσσού της Accor την περασμένη εβδομάδα, φαίνεται ότι υπάρχει ενδιαφέρον για τη δημιουργία ενός κέντρου τουριστικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα, που θα μπορούσε να έχει διεθνή εμβέλεια.

Το υπουργείο Τουρισμού έχει τις δυνατότητες να αναδειχθεί σε πόλο έλξης μεγάλων επενδύσεων, τραβώντας ουσιαστικά το κάρο της οικονομίας, δημιουργώντας νέα εισοδήματα και κυρίως θέσεις εργασίας.