Κορωνοϊός: Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία μετράει ζημιές 100 δις ευρώ

Η Covid 19 δαγκώνει κάθε τομέα, ακόμη και τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Για αυτό και απαιτούνται επειγόντως παρεμβάσεις

Το ευρωπαϊκό αυτοκίνητο χάνει 100 δισεκατομμύρια ευρώ στην κρίση υγείας, τους πρώτους έξι μήνες του έτους. Αυτό οφείλεται στην έλλειψη παραγωγής 3,6 εκατομμυρίων αυτοκινήτων, λόγω του κλεισίματος των εργοστασίων εξαιτίας της πανδημίας Covid.  Αυτό αντιπροσωπεύει το 20% των αυτοκινήτων που παρήχθησαν το 2019. Στο τέλος του 2020, θα υπάρξει μείωση 25% στις πωλήσεις, η μεγαλύτερη ύφεση των τελευταίων δεκαετιών στην Γηραιά Ήπειρο.  Και στον κόσμο;  Φτάνουμε στο 21% κάθετης ύφεσης.  Ο Mike Manley, διευθύνων σύμβουλος της FCA και πρόεδρος της Acea (European Car Manufacturers Association), το είπε αυτό.

Ανάλυση: Το ευρωπαϊκό αυτοκίνητο χάνει 100 δισεκατομμύρια ευρώ 

Για τον Manley, οι πολιτικοί θα πρέπει να χρησιμοποιούν τα κεφάλαια του προγράμματος ανάκαμψης για συγκεκριμένα μέτρα στήριξης, όπως προγράμματα ανανέωσης στόλου.  Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στα πιο φιλικά προς το περιβάλλον αυτοκίνητα.  Πρέπει να συνεργαστούμε για να διασφαλίσουμε ότι το οικοσύστημα αυτοκινήτων στην ΕΕ (που απασχολεί πάνω από 14,6 εκατομμύρια άτομα) μπορεί να επιβιώσει, να ανακάμψει και να ευδοκιμήσει, υποστηρίζει ο Manley.

Επειδή μια ανάκαμψη στον τομέα μας μπορεί να συμβάλει στην ανάληψη ολόκληρης της οικονομίας, ένας υγιής κύκλος που πρέπει να ενεργοποιηθεί, να βγει από τον τρέχοντα φοβερό φαύλο κύκλο.

Οι επενδύσεις της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας για καθαρό αυτοκίνητο

Θα πρέπει να θυμόμαστε ότι οι κατασκευαστές έχουν ήδη αφιερώσει 61 δισεκατομμύρια ευρώ για την απαλλαγή από τον άνθρακα, το οποίο αποτελεί μεγάλο μέρος του ετήσιου προϋπολογισμού που διατίθεται για έρευνα και ανάπτυξη.  Με μεγάλες επενδύσεις σε τεχνολογίες χαμηλών εκπομπών.  Για τη στήριξη του ευρωπαϊκού σχεδίου 100% πράσινης κινητικότητας εώς το 2050. Οι φιλόδοξοι στόχοι που έθεσε η Επιτροπή των Βρυξελλών απαιτούν τώρα τεράστιες πρόσθετες επενδύσεις σε αυτήν την ήδη δύσκολη στιγμή, συνεχίζει ο Manley.

Τέλος, ένα τεράστιο δίκτυο φόρτισης  απαιτείται σε ολόκληρη την ήπειρο με μια ισχυρή πολιτική κινήτρων.