Μπορεί η Ελλάδα να διεκδικήσει την παραγωγή της επόμενης γενιάς Civic το 2022;

Αφορμή για το άρθρο αυτό στάθηκε η απόφαση της Honda να μεταφέρει την παραγωγή της τρέχουσας γενιάς του Civic από την Βρετανία στην Ιαπωνία, καθώς το επικείμενο Brexit θα επιφέρει εισαγωγικούς δασμούς 10% για τα βρετανικά προϊόντα που εισάγονται στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ενώ από την Ιαπωνία περιορίζονται στο 7,5%.

Η Honda πάντως δεν χρονοτριβεί και δοκιμάζει ήδη εντατικά την επόμενη γενιά του δημοφιλούς μικρομεσαίου της, το οποίο θα φέρει πιο επιθετική σχεδίαση, τεχνολογία αιχμής και plug-in υβριδικά σύνολα, ενώ η κορυφαία έκδοση Type R θα αποδίδει 400 ίππους από τον δίλιτρο V-TEC, ο οποίος θα συνδυάζεται αποκλειστικά με τετρακίνηση.


Ο αρχικός προγραμματισμός ήθελε η παραγωγή της επερχόμενης 11ης γενιάς του Civic να εξακολουθήσει να κατασκευάζεται στο εργοστάσιο Swindon της Βρετανίας, ωστόσο το Brexit άλλαξε τα σχέδια. Η σημαντική ευρωπαϊκή αγορά μετατρέπεται σε αγκάθι για την Honda λόγω των δασμών, ενώ το εργοστάσιο στην Τουρκία θα εξακολουθεί να παράγει, υπό προϋποθέσεις, μόνο το Sedan αμάξωμα του επόμενου Civic.


Την λύση στην ιαπωνική εταιρεία μπορεί να δώσει η χώρα μας. Αφενός η σημερινή κυβέρνηση δουλεύει ακατάπαυστα με σκοπό την προσέλκυση επενδύσεων και με έναν από τους βασικούς στόχους της την επανεκκίνηση της βαριάς βιομηχανίας. Αφετέρου η εισαγωγική εταιρία της Honda είναι ο όμιλος επιχειρήσεων Σαρακάκη, ο οποίος έχει ιστορία και τεχνογνωσία στην παραγωγή αμαξωμάτων, κυρίως φορτηγών και λεωφορείων καθώς και έτοιμες εγκαταστάσεις, οι οποίες με τις κατάλληλες επενδύσεις μπορεί να αποτελέσουν το εφαλτήριο της νέας ελληνικής βαριάς βιομηχανίας.

Είναι δεδομένο πως η παραγωγή ενός τόσο σημαντικού και δημοφιλούς παγκόσμιου μοντέλου θα φέρει τα αναμενόμενα κέρδη στην εταιρεία αλλά και αύξηση της εξαγωγικής δυναμικής της χώρας μας με παράλληλη δημιουργία ποιοτικών θέσεων εργασίας!

Το Brexit μας δίνει την ευκαιρία, η χώρα μας μπορεί να διεκδικήσει το κάτι παραπάνω;