Nordic Monitor: Η πέμπτη φάλαγγα του Ερντογάν – Επιχείρηση δυσφήμισης μέσω του διαδικτύου της Δύσης και του Ισραήλ

267

Η τουρκική υπηρεσία πληροφοριών ΜΙΤ τροφοδοτούσε μυστικά το περιεχόμενο αρκετών αντι-σημιτικών και αντι-δυτικών ιστοσελίδων που ιδρύθηκαν και χρηματοδοτήθηκαν από τον Σεχράτ Αλμπαϊράκ, έναν 49χρονο ύποπτο για οργανωμένο έγκλημα που είχε κατηγορηθεί στο παρελθόν ως συνεργάτης ενός χρηματοδότη της αλ-Κάιντα, όπως αποκαλύπτει ο αυτοεξόριστος Τούρκος δημοσιογράφος Αμπντουλάχ Μποζκούρτ σε άρθρο του στο Nordic Monitor.

Σύμφωνα με μυστικά έγγραφα που έχει στην κατοχή του το Nordic Monitor, ο Αλμπαϊράκ, γιος του Ισλαμιστή ιδεολόγου Σαντίκ Αλμπαϊράκ, χρηματοδοτούσε και παρείχε υλικοτεχνική υποστήριξη σε πολλές ιστοσελίδες υποκίνησης μίσους που σπίλωναν επικριτές και αντιπάλους του Ερντογάν με δυσφημιστικό αντι-σημιτικό και αντι-δυτικό περιεχόμενο.

Το περισσότερο υλικό αυτών των ιστοσελίδων παρείχε ο Νουχ Γιλμάζ, ένας 48χρονος σκληροπυρηνικός Ισλαμιστής που τοποθετήθηκε σε υψηλή θέση στην ΜΙΤ τον Αύγουστο του 2013 από την κυβέρνηση Ερντογάν.

Κάποιοι από αυτούς τους ιστότοπους που αναγνωρίστηκαν από τους ερευνητές ήταν οι medyagundem.com, medyasavar.com, haber10.com και karakutu.com. Ο πιο διαβόητος ανάμεσά τους ήταν το Medyagundem, το οποίο αναπαρήγαγε θεωρίες συνωμοσίας εναντίον των Εβραίων και προωθούσε το μίσος εναντίον τους με εκατοντάδες άρθρα, ενώ συνέδεε επικριτές του Ερντογάν με σιωνιστικές, δυτικές θεωρίες συνωμοσίας. Δημοσίευε για παράδειγμα σχόλια του Ερντογάν που συχνά περιέγραφε το Ισραήλ ως «τρομοκρατικό κράτος που ακολουθούσε τα βήματα του Χίτλερ», ενώ εξαπέλυε επιθέσεις στον αυτοεξόριστο Φετουλάχ Γκιουλέν.

Να σημειωθεί ότι ο Αλμπαϊράκ ήταν παντελώς άγνωστος έως ότου ο μικρότερος αδελφός του, ο 44χρονος Μπεράτ παντρεύτηκε το 2004 την κόρη του τότε πρωθυπουργού και νυν προέδρου της Τουρκίας, Ερντογάν. Αίφνης, ένα «κόκκινο χαλί» στρώθηκε γι’ αυτόν στους επιχειρηματικούς κύκλους. Εργαζόταν στον ιδιωτικό τομέα μέχρι που ο Ερντογάν αποφάσισε να του αναθέσει τη διαχείριση της Sabah, του ATV και άλλων μιντιακών κολοσσών που ελέγχει η Turkuvaz Media, η κύρια μηχανή προπαγάνδας της κυβέρνησης Ερντογάν το 2007.

Στα «χέρια» του Αλμπαϊράκ δόθηκαν ακόμα οι Ipek και Zaman που τέθηκαν παρανόμως υπό κρατικό έλεγχο το 2015 και 2016 αντίστοιχα με σκοπό τα μέσα αυτά να μετατραπούν σε φερέφωνα της κυβέρνησης. Με τον κρατικό έλεγχο να γίνεται ασφυκτικός στον χώρο των media, ο Αλμπαϊράκ πήρε τον έλεγχο δεκάδων τηλεοπτικών δικτύων, καθημερινών εφημερίδων, ραδιοφωνικών σταθμών και ειδησεογραφικών πρακτορείων, περιλαμβανομένων των Hürriyet, Milliyet και CNN Türk. Σήμερα ο Αλμπαϊράκ είναι γνωστός ως «ύπατος αρμοστής», υπεύθυνος για τη συντακτική γραμμή των τουρκικών ΜΜΕ εκ μέρους του Ερντογάν.