Υπάρχει πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα στον κλάδο EV της Κίνας;

231

Ο ισχυρισμός των Ηνωμένων Πολιτειών και της Ευρώπης ότι η Κίνα αντιμετωπίζει «υπερπαραγωγική ικανότητα» στη βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων (EV) είναι αβάσιμος.

Η πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα είναι ένας όρος που περιγράφει τη σχέση μεταξύ προσφοράς και ζήτησης. Υπερπαραγωγική ικανότητα υπάρχει όταν η ζήτηση είναι χαμηλότερη από την προσφορά. Επομένως, πρέπει να δούμε την πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα από την οπτική γωνία της παραγωγής και των πωλήσεων.

Τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα αντιπροσωπεύουν πάνω από το 70 τοις εκατό των πωλήσεων νέων ενεργειακών οχημάτων (NEV) της Κίνας. Το 2023, η παραγωγή και οι πωλήσεις NEVs σε εθνικό επίπεδο στον Ασιατικό Γίγαντα ήταν 9,587 εκατομμύρια και 9,495 εκατομμύρια μονάδες, αντίστοιχα, αντιπροσωπεύοντας και οι δύο πάνω από το 60 τοις εκατό του παγκόσμιου συνόλου. Η παραγωγή ήταν λίγο υψηλότερη από τις πωλήσεις, με ένα μικρό περιθώριο μικρότερο από 100.000 μονάδες. Δεδομένης της τεράστιας κλίμακας προσφοράς και ζήτησης, ένα τόσο μικρό περιθώριο είναι απολύτως φυσιολογικό. Προφανώς, δεν υπάρχει πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα.

Είναι σημαντικό ότι η κινεζική αγορά κατανάλωσε τη μερίδα του λέοντος των NEV που παρήγαγε, με τις εγχώριες πωλήσεις NEV να έφτασαν τα 8,29 εκατομμύρια μονάδες πέρυσι, ενώ οι εξαγωγές NEV της χώρας αντιπροσώπευαν μόνο το 12% περίπου των συνολικών πωλήσεών της. Η εγχώρια ζήτηση της Κίνας για NEVs είναι ισχυρή, σε ρυθμό με την πράσινη ανάπτυξη της χώρας.

Υπήρξε μια σταθερή ισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης τα τελευταία χρόνια στη βιομηχανία NEV της Κίνας. Ωστόσο, πιστεύεται ότι η ζήτηση αυξάνεται παγκοσμίως. Μια εκτίμηση του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας δείχνει ότι η παγκόσμια ζήτηση για NEVs το 2030 θα είναι 4,5 φορές μεγαλύτερη από αυτή του 2022.

«Η αύξηση της παραγωγής και των πωλήσεων είναι βασικά συγχρονισμένη, υποδεικνύοντας την ισχυρή ζήτηση και τη ζωτικότητα της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας», δήλωσε ο Kong Dongmin, καθηγητής οικονομικών στο Huazhong University of Science and Technology.

Είναι η αφήγηση της «υπερπαραγωγικής ικανότητας» μια προσπάθεια να κατηγορηθεί η Κίνα ότι «ρίχνει» νέα ενεργειακά οχήματα σε αγορές του εξωτερικού;

Η ταχεία ανάπτυξη των πωλήσεων νέων ενεργειακών οχημάτων της Κίνας στις αγορές του εξωτερικού αποδίδεται στην ανταγωνιστικότητα όχι μόνο στην τιμή, αλλά και στη σχεδίαση.

Τα συνολικά πλεονεκτήματα της τιμής και της ποιότητας κάνουν τα νέα ενεργειακά οχήματα της Κίνας να ξεχωρίζουν στην αρένα του διεθνούς ανταγωνισμού. Η μεγαλύτερη ζήτηση από τους καταναλωτές για κινεζικά προϊόντα έχει προκαλέσει απροσδόκητο πανικό μεταξύ μεμονωμένων Αμερικανών και Ευρωπαίων κατασκευαστών, λένε οι ειδικοί.

«Η προστασία της τοπικής καθυστερημένης παραγωγικής ικανότητας μπορεί να είναι ο πραγματικός λόγος πίσω από την κατηγορία της «υπερπαραγωγικής ικανότητας» κατά του κλάδου των νέων ενεργειακών οχημάτων της Κίνας», δήλωσε ο Sun Yifei, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Διεθνών Επιχειρήσεων και Οικονομικών στο Πεκίνο.

Τα πλεονεκτήματα της Κίνας στο κόστος παραγωγής και στο σχεδιασμό προϊόντων νέων ενεργειακών οχημάτων προέρχονται από τη μακροπρόθεσμη διάταξη και τη σε βάθος έρευνα και ανάπτυξη των επιχειρήσεων της, πρόσθεσε.

Οι κινεζικές επιχειρήσεις ηλεκτροκίνησης βασίζονται στη συνεχή τεχνολογική καινοτομία, ένα υγιές σύστημα παραγωγής και αλυσίδας εφοδιασμού και επαρκή ανταγωνισμό της αγοράς για να αναπτυχθούν γρήγορα, αντί να βασίζονται σε επιδοτήσεις για την επίτευξη ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων, δήλωσε ο υπουργός Εμπορίου της Κίνας Wang Wentao σε συνάντηση στρογγυλής τραπέζης στο Παρίσι στην οποία συμμετείχαν εκπρόσωποι. των επιχειρήσεων EV την Κυριακή.

Το πλεονέκτημα NEV της Κίνας δεν προέρχεται από επιδοτήσεις, αλλά από βελτιώσεις στην αποδοτικότητα των επιχειρήσεων που επιφέρει η τεχνολογική καινοτομία.

Στη βιομηχανία NEV, η ταχύτητα της επανάληψης της τεχνολογίας είναι σχετικά γρήγορη. Η αναβάθμιση του προϊόντος και η βελτίωση της απόδοσης που επιφέρει η επιστημονική και τεχνολογική καινοτομία είναι πράγματα που ωφελούν τους ανθρώπους σε όλο τον κόσμο, συμβάλλοντας στον πράσινο μετασχηματισμό της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας.

Εν τω μεταξύ, η αύξηση των κερδών δείχνει επίσης ότι οι κατασκευαστές NEV της Κίνας δεν πλήττονται από την «πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα». Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε το Εθνικό Γραφείο Στατιστικής, τα συνολικά κέρδη της αυτοκινητοβιομηχανίας της Κίνας αυξήθηκαν κατά 0,6% το 2022 σε ετήσια βάση και 5,9% το 2023 σε ετήσια βάση, αντίστοιχα, έναντι πτώσης 4% και 2,3%. τοις εκατό για βιομηχανικές επιχειρήσεις με ετήσια έσοδα τουλάχιστον 20 εκατομμύρια γιουάν (περίπου 2,82 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ) σε εθνικό επίπεδο. Αυτό δείχνει ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων των κατασκευαστών ηλεκτρικών οχημάτων, έχουν επιτύχει καλά οικονομικά οφέλη από τη σταθερή λειτουργία και ότι η συνολική τάση ανάπτυξης του κλάδου είναι υγιής.

Είναι αλήθεια ότι οι συγκριτικά χαμηλές τιμές των NEV που κατασκευάζονται στην Κίνα είναι ένας από τους παράγοντες πίσω από την αύξηση των πωλήσεων μεταξύ των πελατών στο εξωτερικό. Στην πραγματικότητα, οι τιμές σε αγορές του εξωτερικού για ορισμένα μοντέλα των κορυφαίων σημάτων NEV της Κίνας είναι σχεδόν διπλάσιες από ό,τι στην Κίνα.

Η βιομηχανία NEV της Κίνας προχωρά σταθερά σε μια υγιή, τακτική και βιώσιμη τροχιά. Οι κατηγορίες για «υπερπαραγωγική ικανότητα» είναι απολύτως λάθος εστίαση για τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ευρώπη, εάν θέλουν να οξύνουν την ανταγωνιστικότητα των εταιρειών τους EV.

Πηγή: PD Online