Η νέα πλατφόρμα «MEB Lite» του VW Group θα φέρει προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα

VW id 1

Η μεγαλύτερη μπαταρία θα προσφέρει 45 kWh, κάτι λιγότερο από την αντίστοιχη e-CMP των 50 kWh που χρησιμοποιεί η PSA.

Έχει ακουστεί ήδη πολλές φορές η φήμη για ένα Volkswagen ID.1.  Τον Σεπτέμβριο η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία το επιβεβαίωσε. Τώρα ο Greg Kable κάλυψε μερικά από τα κενά αποκαλύπτοντας ότι το αυτοκίνητο θα χρησιμοποιήσει μια νέα πλατφόρμα που ονομάζεται MEB Lite.  Το Reuters επιβεβαίωσε παράλληλα ότι θα κοστίζει από 20.000 έως 25.000 ευρώ (24.000 έως 30.000 $).

Αλλά υπάρχουν ακόμα περισσότερα νέα.  Ο Kable τόνισε πως η Volkwagen θέλει η νέα αρχιτεκτονική να είναι σίγουρα φθηνότερη και πιθανώς μικρότερη από την MEB, να έχει χωρητικότητα έως και 45 kWh.  Όταν η e-CMP, των Peugeot e-208, e-2008, Opel Corsa-e και Citroën e-C4 προσφέρει 50 kWh, καθώς κάτι περισσότερο από 10% μικρότερο μπορεί να είναι αρκετά απογοητευτικό.

Το στοίχημα σε αυτήν την περίπτωση είναι η ενεργειακή απόδοση.  Εάν η Volkswagen είναι σε θέση να κάνει τα αυτοκίνητά της να λειτουργούν αποδοτικότερα από εκείνα της PSA, αυτό δεν θα είναι πρόβλημα.  Ωστόσο, αξίζει να θυμηθούμε ότι η Volkswagen υιοθετεί μια στρατηγική προσωρινής αποθήκευσης για να μην επιβαρύνει υπερβολικά τις μπαταρίες, γεγονός που μας κάνει να ευχόμαστε να είναι μεγαλύτερες και τα 45 kWh που αναφέρεται από τον Kable.

Οι πρώτες μονάδες του ID.1 θα φτάσουν στην αγορά το 2023 ίσως και λίγο αργότερα.  Αυτό το αστικό EV θα αντικαταστήσει ουσιαστικά το e-up!  και δεν θα είναι το μόνο που θα βασίζεται στην MEB Lite.

Για να έχει νόημα, η νέα αρχιτεκτονική θα πρέπει να επιτρέπει τεράστιους όγκους παραγωγής και πωλήσεων.  Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η Volkswagen θα κατασκευάσει επίσης το ID.2 – ένα EV για την κατηγορία B, στις διαστάσεις του Polo και πιθανόν θα δούμε τη Skoda και τη Seat να παράγουν αντίστοιχες εκδόσεις αυτών των μικρών ηλεκτρικών αυτοκινήτων.  Δεν θα μας φανεί παράξενο αν δούμε τις εκδόσεις Skoda και Seat να εμφανίζονται ακόμη και πριν από αυτές με το σήμα VW.

Η Κίνα θα είναι ένα σημαντικό μέρος της στρατηγικής για την επίτευξη υψηλού όγκου πωλήσεων μέσω της MEB Lite.  Η Volkswagen υποσχέθηκε να κάνει πολλά περισσότερα μοντέλα πάνω στην αρχιτεκτονική σε αυτήν τη χώρα, κάτι που πιθανότατα θα είναι εύκολο λαμβάνοντας υπόψη τους κινέζους συνεργάτες της και τις εταιρείες με τις οποίες η Volkswagen έχει συμμετοχή, όπως η JAC.