Επιστρέφει το Mazda RX 9 θυσιάζοντας τον Wankel!

Εξακύλινδρο με σχεδόν 400 ίππους και σχεδίαση που θα κόβει την ανάσα, χαρίζοντας στην κατηγορία των υψηλών επιδόσεων coupe μια ανάσα ζωής, το Mazda RX-9 είναι έτοιμο να γράψει τη δική του χρυσή σελίδα στην ιστορία της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας.

Οι Ιάπωνες είναι αποφασισμένοι να προχωρήσουν στην παραγωγή ενός εκθαμβωτικού coupe έστω κι αν αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να απεμπολήσουν την όποια ελπίδα επιστροφής του κινητήρα Wankel στο οπλοστάσιό τους.

Ο περίφημος περιστροφικός κινητήρας ο οποίος συνόδευε τόσο το RX-8 όσο και τις δύο γενιές του RX-7 ανήκει πια στο παρελθόν, καθώς παρά τις προσπάθειες της ιαπωνικής φίρμας να διατηρηθεί στη ζωή, έχασε τη μάχη από τις ολοένα και αυστηρότερες προδιαγραφές ρύπων.

Έτσι η Mazda προσανατολίζεται στη χρήση ενός εξακύλινδρου σε σειρά κινητήρα, ο οποίος με τη συμβολή ενός υπερσυμπιεστή καυσαερίων θα αγγίζει σε ισχύ τους 400 ίππους.

Η κίνηση θα μεταδίδεται στους πίσω τροχούς, ωστόσο, μένει να αποδειχθεί αν η Mazda θα ακολουθήσει την τάση που θέλει τα χειροκίνητα κιβώτια να δίνουν τη θέση τους σε μια αυτόματη μονάδα ή αν θα επιλέξουν να μείνουν πιστή στην παράδοση, διατηρώντας στην γκάμα του αυτοκινήτου τη δυνατότητα της επιλογής ενός μηχανικού κιβωτίου.

Το έργο της Mazda, βέβαια, δεν θα είναι τόσο εύκολο, καθώς με δεδομένη την απουσία ενός Wankel κινητήρα από τις προδιαγραφές του RX-9, οι Ιάπωνες θα πρέπει να βρουν έναν διαφορετικό τρόπο για να διαφοροποιηθούν από τους βασικούς ανταγωνιστές τους που δεν είναι άλλοι από την Toyota και την Nissan.

Η μεν Toyota έχει ήδη λανσάρει τη σύγχρονη εκδοχή της Supra αξιοποιώντας τη συνεργασία της με το BMW Group, η δε Nissan βρίσκεται πολύ κοντά στο να περάσει στη γραμμή παραγωγής τον διάδοχο της αυτοκρατορίας των Z.

H δημιουργία μιας νέας γενιάς ιαπωνικών sportscars έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην απόφαση της Mazda να επιστρέψει σε μια κατηγορία που πρωταγωνίστησε τις προηγούμενες δεκαετίες, κλείνοντας τα αυτιά στις φωνές που χαρακτηρίζουν το εγχείρημα παράτολμο.