FCA-PSA: Η αντιμονοπωλιακή επιτροπή της ΕΕ έτοιμη να εγκρίνει τη συγχώνευση

Stellantis Peugeot 208 Fiat 500

Τα αντιμονοπωλιακά γραφεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είναι τώρα έτοιμα να εγκρίνουν τη συγχώνευση μεταξύ της Fiat Chrysler και της Psa.

Σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, η πρόταση που υποβλήθηκε πριν από λίγες εβδομάδες ήταν θεμελιώδης για την πορεία προς τα εμπρός, η οποία ανακούφισε τους φόβους των αξιωματούχων των Βρυξελλών σχετικά με τον αντίκτυπο της επιχείρησης στην ευρωπαϊκή αγορά επαγγελματικών οχημάτων.

Ο ρόλος της Toyota.

Οι δύο κατασκευαστές μπόρεσαν να πείσουν την Επιτροπή για την εγκυρότητα της συγχώνευσης τους προτείνοντας ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ των Γάλλων και της Toyota.  Συγκεκριμένα, η PSA διατίθεται για την αύξηση της παραγωγής για το Toyota Proace στο γαλλικό εργοστάσιο SevelNord στο Hordain.  Η γαλλο-ιαπωνική συνεργασία χρονολογείται από τα πρώτα χρόνια της δεκαετίας και πρόσφατα τροποποιήθηκε ώστε να περιλαμβάνει επέκταση της γκάμας επαγγελματικών οχημάτων που παρέχονται στον ιαπωνικό κατασκευαστή για την ευρωπαϊκή αγορά με ένα νέο συμπαγές φορτηγό που θα παραχθεί στο Vigo της Ισπανίας.  Η πρόταση που στάλθηκε στις Βρυξέλλες θα μπορούσε επίσης να περιλαμβάνει την πώληση των φορτηγών στους Ιάπωνες σε τιμή κοντά στο κόστος παραγωγής.  Επιπλέον, οι δύο εταιρείες θα μπορούσαν να επιτρέψουν στους εμπόρους τους σε ορισμένες πόλεις να παρέχουν υπηρεσίες επισκευής σε ανταγωνιστικές μάρκες.

Οι φόβοι των Βρυξελλών.

Επομένως, η πρόταση θα θεωρηθεί αποφασιστική στις Βρυξέλλες.  Τον περασμένο Ιούνιο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκίνησε διεξοδική έρευνα λόγω του φόβου για πιθανή μείωση των επιπέδων ανταγωνισμού στην αγορά ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων εντός του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου και, συγκεκριμένα, σε 14 κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Βέλγιο  , Κροατία, Τσεχική Δημοκρατία, Γαλλία, Ελλάδα, Ουγγαρία, Ιταλία, Λιθουανία, Λουξεμβούργο, Πολωνία, Πορτογαλία, Σλοβακία, Σλοβενία, Ισπανία) και το Ηνωμένο Βασίλειο.  Από την άλλη πλευρά, η FCA και η PSA είναι ηγέτες στον τομέα σε πολλές χώρες με συνολικό μερίδιο που το 2019 που ξεπέρασε το 40% σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση και το 50% σε κράτη όπως η Ιταλία ή η Γαλλία.