Οι αυτοκινητοβιομηχανίες διακόπτουν την εξέλιξη της τεχνολογίας με κυψέλες υδρογόνου

Η μια μετά την άλλη οι αυτοκινητοβιομηχανίες ανακοινώνουν την απόφασή τους να μη συνεχίσουν την εξέλιξη των επιβατικών αυτοκινήτων με ενεργειακά στοιχεία υδρογόνου.

Μετά τις σχετικές δημοσιεύσεις της Volkswagen έρχεται τώρα και η Mercedes – Benz, ύστερα από τη συμφωνία της με τη Volvo Trucks για την από κοινού ανάπτυξη της τεχνολογίας των ενεργειακών στοιχείων υδρογόνου στον τομέα των φορτηγών αυτοκινήτων, να ανακοινώσει ότι διακόπτει αμέσως την παραγωγή του αντίστοιχου επιβατικού μοντέλου της F- Cell SUV.

Οι εξελίξεις αυτές ήταν αναμενόμενες και απόλυτα ορθολογικές για πολλούς λόγους τους οποίους το Ελληνικό Ινστιτούτο Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων έχει από μακρού αναλύσει σε άρθρα και σε παρουσιάσεις σε διάφορες ημερίδες, προκαλώντας μάλιστα μερικές φορές και αντιδράσεις προερχόμενες από ένθερμους θιασώτες αυτής της τεχνολογίας.

Σχετικά άρθρα έχουν δημοσιευθεί και στην παρούσα ιστοσελίδα όπως π.χ. τα «Αυτοκίνητα Υδρογόνου – Συγκρίσεις και προοπτικές» (19/11/2018), «Οικονομία του Υδρογόνου» (3/1/2019) κ.λπ.

Το Mercedes-Benz F-Cell crossover είχε κάνει πολύ λίγες πωλήσεις μέχρι τώρα και ποτέ δεν εξήχθη στην άλλη όχθη του Ατλαντικού. Αποτελούσε έκδοση του GLC crossover και αξιοποιούσε κάποια στοιχεία του ηλεκτροκίνητου EQC. Οι πωλήσεις του είχαν ξεκινήσει το 1918 στη Γερμανία.

Τα υψηλά κοστολόγια κατασκευής των αυτοκινήτων αυτής της τεχνολογίας – τα οποία ή πατρική Daimler τα εκτιμά στο διπλάσιο περίπου εκείνων για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με συσσωρευτές αποτέλεσαν τον κύριο παράγοντα που οδήγησε σε αυτή την απόφαση, σύμφωνα με ρεπορτάζ του Automotive News Europe.

Η Daimler, αμέσως σχεδόν, μετέφερε τις χρηματοδοτικές πηγές που προορίζονταν για την ανάπτυξη της τεχνολογίας των ενεργειακών στοιχείων υδρογόνου από την Mercedes στο δικό της κλάδο των φορτηγών αυτοκινήτων ως μέρος της συμμετοχής της στην κοινή προσπάθεια με την Volvo Trucks (η οποία σημειωτέον δεν έχει καμιά σχέση με την ομώνυμη κατασκευάστρια επιβατικών αυτοκινήτων).

Οι δύο εταιρείες δήλωσαν ότι σχεδιάζουν να αναπτύξουν μεγάλης κλίμακας κατασκευαστική δραστηριότητα φορτηγών και άλλων εμπορικού χαρακτήρα οχημάτων με ενεργειακά στοιχεία υδρογόνου κατά το δεύτερο ήμισυ της δεκαετίας.

Το F-Cell είχε σημαντικές διαφορές από τα αντίστοιχης τεχνολογίας αυτοκίνητα άλλων κατασκευαστών δοθέντος ότι διέθετε έναν επί του οχήματος φορτιστή ισχύος 7,4 kilowatt και μια συστοιχία συσσωρευτών χωρητικότητας 13,5 kilowatt-hours δηλαδή εξοπλισμό που το καθιστούσε είδος υβριδικού plug-in με αυτονομία 430 χλμ κινούμενο με υδρογόνο πλέον 52 χλμ κινούμενο με την ηλεκτρική ενέργεια των συσσωρευτών του.

Αυτόν τον συνδυασμένο χαρακτήρα plug-in έχει ανακοινώσει η Toyota για το επόμενο μοντέλο του Mirai προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα ανεπάρκειας των υποδομών ανεφοδιασμού με υδρογόνο.

Οι υποδομές αυτές – εξαιρετικά ακριβές – συνεχίζουν να αποτελούν ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα για την ανάπτυξη της τεχνολογίας των ενεργειακών στοιχείων υδρογόνου στα επιβατικά αυτοκίνητα γεγονός που δικαιολογεί τη στροφή της βιομηχανίας στην εφαρμογή της μόνο στα μεγάλα φορτηγά αυτοκίνητα τα οποία είναι σε θέση να διανύουν μεγάλες αποστάσεις πριν χρειαστούν ανεφοδιασμό.

Πηγή: b2green.gr