Οι γυναίκες στην αυτοκινητοβιομηχανία επηρεάζονται περισσότερο από τις επιπτώσεις της πανδημίας

504

Το 51% των γυναικών που ερωτήθηκαν φοβούνται μην χάσουν τη δουλειά τους

Ο κορωνοϊός έχει επηρεάσει την ποιότητα ζωής των εργαζομένων στην αυτοκινητοβιομηχανία, ιδίως των γυναικών. Οι γυναίκες εργαζόμενες αισθάνονται πιο ανήσυχες, εξαντλημένες και ανασφαλείς για τη θέση εργασίας τους από τους άνδρες, σύμφωνα με έρευνα που διεξήχθη από την Automotive Business και τη MHD Consultoria.

Συμμετείχαν συνολικά 754 εργαζόμενοι στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Κατά τη διάρκεια του lockdown, οι εργαζόμενοι τόνισαν ότι το άγχος ήταν η πιο επιβλαβής αίσθηση. Το 92% των γυναικών ανέφερε ότι το αντιμετώπισε, ενώ το 85% ένιωσε έντονη ψυχική πίεση. Στους άνδρες, τα ίδια συμπτώματα βρέθηκαν σε ποσοστά 81% και 65% αντίστοιχα.

Οι επιπτώσεις της πανδημίας λυγίζουν περισσότερο τις γυναίκες

Η έρευνα δείχνει ότι μία από τις πιθανές αιτίες αυτής της διαφοράς συνδέεται με τη διπλή απασχόληση. Αυτό συμβαίνει επειδή το 37% των γυναικών είναι υπεύθυνο για όλες ή σχεδόν όλες τις οικιακές εργασίες, ενώ μόνο το 11% των ανδρών ισχυρίζονται ότι είναι υπεύθυνοι για ορισμένα οικιακά και οικογενειακά καθήκοντα.

Εντυπωσιάζει η κατάσταση των γυναικών που έχουν εργαστεί με τηλεργασία από το σπίτι και επομένως έχουν περάσει περισσότερο χρόνο στο σπίτι μακριά από άλλους ανθρώπους. Ένας άλλος σχετικός παράγοντας είναι ότι οι εργαζόμενοι στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι εκείνοι που ζουν περισσότερο με άτομα που κινδυνεύουν (ηλικίας άνω των 60 ετών), κάτι που βοηθά στην κατανόηση της μεγαλύτερης διάδοσης της έξυπνης εργασίας. Οι άνδρες, από την άλλη πλευρά, ζουν περισσότερο με παιδιά με μέσο όρο ηλικίας έως 15 ετών.

Όσον αφορά το μετα-πανδημικό μέλλον, οι άνδρες και οι γυναίκες πιστεύουν ότι θα είναι μια εποχή αβεβαιότητας, ελπίδας και αλλαγής. Μερικοί άνδρες είναι πιο αισιόδοξοι από άλλους, στοιχηματίζοντας ότι θα είναι ένας χρόνος γεμάτος ευκαιρίες. Λαμβάνοντας υπόψη την εργασία, το 51% των γυναικών φοβούνται ότι θα χάσουν τη δουλειά τους, ενώ μόνο το 41% ​​των ανδρών αισθάνονται το ίδιο πράγμα.

Οι 754 εργαζόμενοι που συμμετείχαν στην έρευνα που διεξήχθη από την Automotive Business και τη MHD Consultoria, είναι υπάλληλοι εταιρειών ανταλλακτικών αυτοκινήτων (41%) και κατασκευαστών αυτοκινήτων (21%). Όσον αφορά τα φύλα, το 74% των ερωτηθέντων ήταν άνδρες και το 26% γυναίκες.