Porsche: Η Cayenne έφτασε τις 1.000.000 μονάδες παραγωγής (Vid)

417

Η Porsche έχει επιδείξει αξιομνημόνευτη προσαρμοστικότητα στις επιταγές της αγοράς.

Το 2002 πήρε μια ασύγκριτα τολμηρή απόφαση να παρουσιάσει ένα SUV, διαβλέποντας την δυναμική της εν λόγω κατηγορίας και πηγαίνοντας κόντρα στους φανατικούς της φίλους, που μίλησαν για προδοσία ιδεωδών και αξιών.

Δυόμιση και πλέον δεκαετίες αργότερα, η Cayenne αποτελεί το πιο επιτυχημένο premium SUV και ο βασικότερος λόγος για την οικονομική ευμάρεια της φίρμας από την Στουτγκάρδη. Το αυτοκίνητο που άλλαξε τον ρου της Porsche, σώζοντας τη από την οικονομική καταστροφή και μετατρέποντάς τη σε υπόδειγμα εταιρικού management. Το «ιερόσυλο» μοντέλο έφτασε στο ορόσημο του 1 εκατομμυρίου πωλήσεων, μέσα σε μόλις 17 χρόνια κυκλοφορίας. Συγκριτικά, ένα από τα πιο εμβληματικά και μακροβιότερα τετράτροχα όλων των εποχών, η 911, χρειάστηκε 54 χρόνια για να το καταφέρει!

Η εκατομμυριοστή Cayenne είναι μια GTS, βαμμένη σε Carmine Red, βγαλμένη από τη γραμμή παραγωγής της Μπρατισλάβα, στη Σλοβακία, και με προορισμό τη Γερμανία (πώς αλλάζουν οι καιροί). Κάτω από το καπό έχει τον 4.0 V8 twinturbo, με απόδοση 460 ίππους στις 6.000-6.500 σ.α.λ. και 620 Nm στις 1.800-4.500 σ.α.λ. Η κίνηση μεταφέρεται σε όλους τους τροχούς μέσω 8τάχυτου αυτόματου κιβωτίου, εξασφαλίζοντας 0-100 χλμ./ώρα σε 4,8 δλ. (4,5 δλ. με το πακέτο Sport Chrono Plus) και τελική 270 χλμ./ώρα.

Η κορυφαία έκδοση της πρώτης Cayenne απέδιδε 10 ίππους, αλλά ίδια ροπή από τον 4.5 V8 twinturbo. Μιλάμε φυσικά για την Turbo, που επιτάχυνε στα πρώτα 100 χλμ./ώρα εντός 5,6 δλ. και έφτανε μέχρι τα 266 χλμ./ώρα τελικής – επιδόσεις ασύλληπτες για SUV τότε.

Το «Colorado Project» ξεκίνησε στα τέλη της δεκαετίας, μεταξύ VW και Porsche, προκειμένου να βγει η δεύτερη από τον βάλτο των οικονομικών ζημιών, που το 1993 έφταναν τα 240 εκατ. μάρκα. Η παρουσίαση της Boxster, το 1996, μάζεψε κάπως την κατάσταση όμως χρειαζόντουσαν δραστικά μέτρα για να σωθεί η ιστορική φίρμα και να συνεχίσει την παραγωγή της 911. Η Cayenne παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Παρισιού, το 2002, και μέχρι το 2008 πούλαγε 50.000 περισσότερα αντίτυπα ετησίως από την 911, με διαρκώς αυξανόμενο ρυθμό πωλήσεων. Η υπ’αριθμόν 250.000 κατασκευάστηκε το 2009, κάτι που σημαίνει ότι μέσα στην επόμενη δεκαετία συναρμολογήθηκαν 750.000 αυτοκίνητα!