Πριν στραφούν στους ανώτατους δικαστές, άλλαξαν παράνομα τους διευθυντές του Δικαιοσύνης

205

Συγκεκριμένα, ήταν με την υπ. Αρ. Πρωτ. 56649/27-7-2018 προκήρυξη, το Υπ. Δικαιοσύνης με τον τότε Υπουργό κ. Κοντονή, που άνοιξε η διαδικασία κάλυψης των 8 θέσεων Διευθυντών και Γενικών Διευθυντών. Η ημερομηνία έναρξης υποβολής αιτήσεων υποψηφιότητας ήταν η 6η Αυγούστου 2018 και λήξης η20η Αυγούστου 2018. Δηλαδή, μία προκήρυξη ανακοινώθηκε 27 Ιουλίου και σε λιγότερο από 30 ημέρες είχε ολοκληρωθεί και η υποβολή των αιτήσεων. Κατακαλόκαιρο. Στην περίοδο που οι περισσότεροι υπάλληλοι είναι σε άδεια. Πλην όσων είναι εξαιρετικά φιλότιμοι και φρόντισαν, όταν οι υπόλοιποι κάνουν τα μπάνια τους, αυτοί όχι μόνο να εργάζονται αλλά και να καταθέτουν αιτήσεις για να γίνουν διευθυντές…

Στις 29 Αυγούστου 2018, όμως, λίγο μετά την ολοκλήρωση της κατάθεσης των αιτήσεων όσων αντελήφθησαν την ύπαρξη της προκήρυξης, ο κ. Κοντονής «ανασχηματίστηκε» και ανέλαβε ο κ. Μιχάλης Καλογήρου, υπό τον οποίο η διαδικασία επιλογής των θέσεων παρέμεινε παγωμένη για εννέα μήνες. Μέχρι που, λίγες μέρες πριν από τις ευρωεκλογές, στις 14/5/2019, ανακοινώθηκαν τόσο τα ονόματα των επιτυχόντων όσο και ο πίνακας απορριπτέων (στους απορριπτέους δεν αναφέρονται ονόματα λόγω GDPR).

Ακόμα και αν το ανοργάνωτο ελληνικό δημόσιο εξέδωσε μία προκήρυξη με σφιχτές προθεσμίες μέσα στον καύσωνα και έκανε εννέα μήνες για να αξιολογήσει τις υποβληθείσες αιτήσεις, μία λεπτομέρεια στον πίνακα απορριφθέντων κινεί την περιέργεια: Οι αιτήσεις όλων των απορριφθέντων κατέπεσαν για τον ίδιο ακριβώς λόγο:«Δε διαθέτει το πρόσθετο τυπικό προσόν της κατ’ ελάχιστον απαιτούμενης εργασιακής εμπειρίας σε θέση Προϊσταμένου οποιουδήποτε επιπέδου οργανικής μονάδας, υπαγόμενης στην αρμοδιότητα των Διευθύνσεων που δήλωσε υποψηφιότητα, εκ της οποίας τουλάχιστον ένα (1) έτος να έχει διανυθεί σε θέση Προϊσταμένου Διεύθυνσης, με τις σχετικές αρμοδιότητες κατά τα ειδικότερα αναφερόμενα στο υπό στοιχεία (Α) και (Β) της ενότητας ΙΙΙ της οικείας προκήρυξης». Για μία θέση, μάλιστα, το πρόσθετο τυπικό προσόν του ενός έτους ήταν αυξημένο κατά 2, ήτοι 3 έτη. 

Μελετώντας την προκήρυξη, διαπιστώνονται τα εξής: Για τις περισσότερες από τις εν λόγω θέσεις υπάρχει η υποχρεωτική απαίτηση του επιπλέον προσόντος της προϋπηρεσίας έξι ετών σε θέση Προϊσταμένου οποιουδήποτε επιπέδου οργανικής μονάδας της αντίστοιχης δ/νσης, εκ της οποίας τουλάχιστον ένα έτος στη θέση Προϊσταμένου Δ/νσης με τις αντίστοιχες αρμοδιότητες της προκήρυξης. Σε λίγες περιπτώσεις ζητείται προϋπηρεσία τριών ετών, ίσως γιατί κανείς από τους πιο κατάλληλους υποψηφίους δεν είχε εξαετή… 

Όμως, ο ορισμός προϊσταμένων οργανικών μονάδων γίνεται με τον Νόμο 4369/2016, ο οποίος στο άρθρο 29 ορίζει ότι: «Ως προϊστάμενοι Διεύθυνσης ή αντίστοιχου ή ενδιάμεσου (μεταξύ Διευθύνσεως και Τμήματος) επιπέδου οργανικών μονάδων επιλέγονται υπάλληλοι κατηγορίας ΠΕ ή TE εφόσον: Α) έχουν ασκήσει καθήκοντα προϊσταμένου Διεύθυνσης επί ένα (1) έτος τουλάχιστον ή Β) είναι κάτοχοι αναγνωρισμένου συναφούς διδακτορικού διπλώματος ή απόφοιτοι της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Σ.Δ.Δ.Α.) ή κάτοχοι αναγνωρισμένου συναφούς μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών, κατέχουν το βαθμό Α΄ με πλεονάζοντα χρόνο τουλάχιστον έξι (6) έτη στο βαθμό αυτόν ή Γ) κατέχουν το βαθμό Α΄ και έχουν ασκήσει συνολικά τουλάχιστον για τρία (3) έτη καθήκοντα προϊσταμένου Τμήματος ή Δ) κατέχουν το βαθμό Α΄ με πλεονάζοντα χρόνο τουλάχιστον δέκα (10) έτη στο βαθμό αυτόν.»

Με απλά λόγια, δεν μπορεί να απαιτούνται ταυτόχρονα και 3ετής προϋπηρεσία στη θέση Προϊσταμένου σε επίπεδο οργανικής μονάδας (6ετής δε προβλέπεται καν από το νόμο) και ένα έτος σε θέση Προϊσταμένου Δ/νσης. Ένα από τα δύο αρκεί. Με την παράνομη αντιμετώπιση των δύο προϋποθέσεων όχι διαζευκτικά, αλλά αθροιστικά (δηλαδή και τις δύο), σχεδόν αυτόματα αποκλείονται υποψήφιοι με, πιθανώς, περισσότερα ακαδημαϊκά προσόντα. Σίγουρα, δε, αποκλείονται υποψήφιοι οι οποίοι πληρούν τις προϋποθέσεις του νόμου, αλλά όχι της προκήρυξης – και παρ´ότι ο ο νόμος υπερτερεί κάθε προκήρυξης και εγκυκλίου.

Υπό το φως, λοιπόν, μιας εξώφθαλμα μαγειρεμένης διαδικασίας, ειδικό ενδιαφέρον παρουσιάζουν αρμοδιότητες κάποιων εκ των θέσεων Γενικών Διευθυντών, οι οποίες καλύφθηκαν με τόση σπουδή προεκλογικά:

– Οικονομικής Διαχείρισης
– Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης
– Αντεγκληματικής Πολιτικής
– Οργάνωσης και Λειτουργίας Καταστημάτων Κράτησης (Φυλακών)
– Προμηθειών και διαχείρισης υλικού

Πρόκειται για διευθύνσεις νευραλγικής σημασίας, που σχετίζονται άμεσα με την λειτουργία ενός συστήματος ελέγχου της Δικαιοσύνης από τον ΣΥΡΙΖΑ. Μέρες μετά την αποκάλυψη από την εφημερίδα ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ της αποσιώπησης της έκθεσης Αγγελή προς την Ξένη Δημητρίου, που ανέφερε παραβάσεις καθήκοντος στην υπόθεση Novartis, αλλά και μεσούσης της εκστρατείας της κυβέρνησης να ορίσει αντικανονικά νέα ανώτατη δικαστική ηγεσία, η αποκάλυψη από το meaculpa.gr της παράνομης τοποθέτησης διευθυντών του Υπουργείου Δικαιοσύνης, που θα διαχειρίζονται, μεταξύ άλλων, υποθέσεις κρατουμένων επί ΝΔ, συμπληρώνει ένα πολύ σκοτεινό παζλ.

 

Δείτε την προκήρυξη ΕΔΩ

Δείτε τα αποτελέσματα ΕΔΩ