Τα συστήματά ADAS συμβάλλουν στην μείωση των συγκρούσεων οπίσθιων άκρων κατά 45%

487

Τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης είναι ηλεκτρονικά συστήματα που βοηθούν πολύ τους οδηγούς και εδώ δημοσιεύουμε την τελευταία μελέτη.

Αυτό επιβεβαιώνεται από το ερευνητικό έργο που διεξήγαγαν οι Bosch και το Automobile Club της Ιταλίας σε συνεργασία με το Πολυτεχνείο του Τορίνου.  Για τη διεξαγωγή της μελέτης, πραγματοποιήθηκε διασταύρωση μιας σειράς δεδομένων, συμπεριλαμβανομένων πληροφοριών σχετικά με τα χιλιόμετρα από τα μαύρα κουτιά ενός δείγματος οχημάτων από την Ιταλία, 1,5 εκατομμυρίων το 2017 και 1,8 εκατομμυρίων το 2018.  Επιπλέον πληροφορίες σχετικά με τη φύση των ατυχημάτων που εξάγονται από τη βάση δεδομένων ACI-ISTAT και τους αριθμούς που σχετίζονται με τα μοντέλα αυτοκινήτων που κυκλοφορούν (Δημόσιο Μητρώο Αυτοκινήτων).

Ο άνθρωπος είναι ο καθοριστικός παράγοντας

Το δελτίο τύπου λέει:

«Σύμφωνα με ορισμένες θεωρίες, η παρουσία συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης μπορεί να ωθήσει τους οδηγούς να αναπτύξουν ένα μεγαλύτερο αίσθημα ασφάλειας, ευνοώντας την αποσπώμενη ή επικίνδυνη οδήγηση, αντισταθμίζοντας αρνητικά τα πλεονεκτήματα που σχετίζονται με τη χρήση των ADAS».

Πρέπει πάντα να θυμόμαστε ότι ο άνθρωπος είναι ο καθοριστικός παράγοντας στην οδική ασφάλεια.  Ποτέ δεν πρέπει να αποσπάται η προσοχή έστω και για μια στιγμή, ακόμη και με τα πιο εξελιγμένα αυτοκίνητα.  Εναπόκειται επίσης στους κατασκευαστές να κάνουν το σωστό μάρκετινγκ και να περνούν πάντα το σωστό μήνυμα: «Ο οδηγός υπεύθυνος για τα πάντα, σε κάθε περίπτωση».

Παρά πολύ σωστά το Euro NCAP επέκρινε την Tesla για το όνομα του βοηθού οδηγού, Autopilot καθώς είναι παραπλανητικό.  Δεν είναι το αυτοκίνητο που οδηγείται μόνο του.

Εξετάστηκαν οχήματα ηλικίας κάτω των 3 ετών

Τα αποτελέσματα που ελήφθησαν, εκφρασμένα με τη μορφή IS (δείκτες ατυχημάτων, ίσο με τη σχέση μεταξύ του αριθμού των ατυχημάτων και των χιλιομέτρων του οχήματος), δείχνουν ότι η εισαγωγή του συστήματος υποβοήθησης πέδησης βελτιώνει σημαντικά την ασφάλεια.

Η μείωση των ατυχημάτων οπισθίων άκρων σε οχήματα ηλικίας κάτω των 3 ετών εκτιμάται σε 45% κατά μέσο όρο. Συνεπώς αποφεύγονται σχεδόν 1 στις 2 τέτοιου είδους συγκρούσεις χάρη σε αυτήν την τεχνολογία.  Ένα μη αμελητέο ποσοστό εάν θεωρούμε ότι τα ατυχήματα σύγκρουσης στο πίσω μέρος αντιπροσωπεύουν περίπου το ένα τρίτο του συνόλου.