Τέλος εποχής για την Lotus με στροφή στην ηλεκτροκίνηση!

344

Γράφει ο Νίκος Μιχαλόπουλος

Αν και η Lotus επιβεβαίωσε πως το επόμενο Sport μοντέλο της θα είναι βενζινοκίνητο, ωστόσο μετά από αυτό, το μέλλον της προμηνύεται 100% ηλεκτρικό!  

Στροφή στον ηλεκτρισμό και για την βρετανική εταιρεία, η οποία από το 2017 βρίσκεται στα χέρια του κινέζικου γίγαντα Geely και έχει ήδη αποκαλύψει τις προθέσεις της για την ηλεκτροκίνηση με το ηλεκτρικό hypercar Evija. Ωστόσο, αυτό είναι ένα αυτοκίνητο που θα κοστίζει πάνω από 2,5 εκατομμύρια ευρώ και θα κατασκευαστούν μόνο 130 μονάδες. Αλλά οι ιθύνοντες της εταιρείας άφησαν να εννοηθεί πως η αναβίωση της Esprit που θα παρουσιαστεί τον επόμενο χρόνο, πιθανόν να είναι και η τελευταία Lotus με βενζινοκινητήρα.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Phil Popham, αποκάλυψε ότι η επόμενη γενιά σπορ αυτοκινήτων της Lotus θα εγκαταλείψει την υβριδική τεχνολογία και θα ακολουθήσει το δρόμο που έδειξε η Evija, καθιστώντας την εταιρεία πλήρως ηλεκτρική. Μιλώντας στο Auto Express, ο Popham είπε: «Ένα πράγμα που πιστεύουμε είναι το μέλλον των ηλεκτρικών οχημάτων και η πρόθεσή μας είναι να προσφέρουμε τα προϊόντα μας ως ηλεκτρικά στο άμεσο μέλλον.

Τα BEV είναι κατάλληλα για σπορ αυτοκίνητα, λόγω της  χαρακτηριστικής ροπής,της κατανομή βάρους,τον σχεδιασμό και ευελιξία. Για μένα όλα οδηγούν στην ηλεκτροκίνηση ως την απόλυτη τεχνολογία για τα σπορ αυτοκίνητα.»

Το πρώτο ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο επόμενης γενιάς Lotus αναμένεται να φτάσει στα τέλη του 2022. Είναι πιθανό ότι η Lotus θα αυξήσει τις τιμές της, επιδιώκοντας μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους ενώ παράλληλα θα διευρύνει και το καταναλωτικό κοινό στο οποίο απευθύνεται.

Ο Popham παραδέχτηκε πως η Lotus δεν είναι αρκετά δημοφιλής σήμερα και πρόσθεσε πως τα χρήματα που επενδύονται στην ανάπτυξη προϊόντων, δεν θα μπορούσαμε ποτέ να τα επωμιστούμε μόνοι μας αν δεν είχαμε έναν νέο φιλόδοξο ιδιοκτήτη.

Η υβριδική τεχνολογία θεωρείται από τους περισσότερους κατασκευαστές αυτοκινήτων ως αρχή για την μετάβαση στους πλήρως ηλεκτρικούς κινητήρες. Ωστόσο, οι προοπτικές της Lotus είναι διαφορετικές από πολλές πτυχές, πρώτων η εταιρεία πιστεύει ότι η τεχνολογία αυτή δεν ταιριάζει με τη νέα τάση στα σπορ αυτοκίνητα. «Ένα υβριδικό», εξήγησε ο Popham, «είναι να διαθέτει έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης, μπαταρίες και ηλεκτρικούς κινητήρες, κάτι που έρχεται σε αντίθεση με τη φιλοσοφία των σπορ αυτοκινήτων, τα οποία διαθέτουν ένα πιο σφιχτό πακέτο ρυθμίσεων. Αντίθετα εμείς θέλουμε να ελαχιστοποιήσουμε το βάρος μεγιστοποιώντας την απόδοση και να κατανείμουμε το βάρος στα σωστά».

Ένα πλήρως ηλεκτρικό σύστημα, σύμφωνα με την Popham, επιτρέπει πολύ μεγαλύτερη ελευθερία όσον αφορά το σχεδιασμό και τη διάταξη του κινητήρα.Τα νέα σπορ EV της Lotus θα υποστηρίζονται από μια νέα πλατφόρμα η οποία, σύμφωνα με τον Popham, θα επιτρέψει στην Lotus να εξελίξει πολλά αυτοκίνητα.

Πριν από αυτό, η Lotus βάζει τις τελευταίες πινελιές στην επερχόμενη Esprit. η οποία πρόκειται να αποκαλυφθεί στα μέσα του επόμενου έτους. Η εταιρεία έχει πραγματοποιήσει για αυτόν τον σκοπό μια σημαντική επένδυση στην έδρα της στο Hethel, Norfolk, συμπεριλαμβανομένης της κατασκευής μιας νέας πτέρυγας.

Οι επιλογές για την νέα γκάμα ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Lotus

Μόλις η Lotus εδραιώσει το στόλο της με ηλεκτρικά σπορ αυτοκίνητα, η εταιρεία θα προσπαθήσει να διευρύνει τη γκάμα των προϊόντων της με την προσθήκη σπορ σεντάν,  μεγάλων GT και SUV. Ωστόσο, ο Popham ήταν σαφής ότι κάθε μελλοντικό Lotus έπρεπε να παραμείνει πιστό στις βασικές αξίες της μάρκας.

Είναι ωστόσο εξαιρετικά πιθανό ότι κάποια μελλοντικά μοντέλα Lotus να κατασκευάζονται στην Κίνα σε μία από τις εγκαταστάσεις της μητρικής εταιρείας Geely, εκτός από την έδρα της στο Norfolk.