Τέσσερις μήνες χωρίς εξετάσεις οδήγησης

226

Για περισσότερο από ένα χρόνο, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου μεταφορών προσπαθεί αλλά και διατυμπανίζει πως είναι έτοιμη να αλλάξει το σύστημα διεξαγωγής των εξετάσεων.

Μέχρι σήμερα όμως, το μόνο που έχει καταφέρει είναι να καταστρέψει εντελώς το υφιστάμενο σύστημα εξετάσεων οδήγησης και να κρατήσει σε ομηρία πάνω από 70.000 συμπολίτες μας.

Φυσικά έχει δημιουργήσει τεράστιο πρόβλημα στους υποψήφιους οδηγούς και στους ηλικιωμένους  και έχει φέρει τους εκπαιδευτές οδήγησης και τους ιδιοκτήτες σχολών οδηγών στα όρια του οικονομικού κράχ.

Το ερώτημα που πλανάται στα χείλη όλων των εμπλεκόμενων, τόσο καιρό, είναι ένα, και είναι εύλογο. 
Που είναι το νομοσχέδιο που θα φέρει τη διαφάνεια, κύριε Υπουργέ;

Και ενώ όλοι περιμένουμε μια σαφή και επίσημη απάντηση, δια στόματος ή δια γραφείου του κυρίου Υπουργού, εδώ και λίγες ημέρες κυκλοφορεί μια διαρροή του νομοσχεδίου για τις εξετάσεις οδήγησης, του Υπουργειου Μεταφορών και Υποδομών. 

Όπως όμως όλοι γνωρίζουμε, κάθε νομοσχέδιο που ειναι έτοιμο προς διαβούλευση, οφείλει να κοινοποιείται στο opengov.gr.

Στόχος είναι να επιτυγχάνεται η αποφυγή πολιτικών παιχνιδιών, εις βάρος τον απλών πολιτών. 

Στη συγκεκριμένη περίπτωση όμως, έχει αποφευχθεί καθόλα η παρούσα διαδικασία. Αυτό μπορεί να σημαίνει δύο πράγματα, ή ο Υπουργός για προσωπικούς του λόγους που θα πρέπει να τεθούν υπό εξέταση έχει παρακάμψει τη διαδικασία ή η διαρροή νομοσχεδίου είναι προϊον παραπληροφορησης, εξίσου επικίνδυνα και τα δύο, για τους απλούς πολίτες. 

Κατόπιν αυτής της περίεργης διαδικασίας που έχει τηρηθεί προκύπτουν κάποια εύλογα ερωτήματα :

1)Γιατί όλα αυτά τα νομοσχέδια που έχουν έρθει κατά καιρό στη δημοσιότητα μέχρι σήμερα, είναι άτυπα; Γιατί δεν έχουν ημερομηνία έκδοσης; Γιατί δεν έχουν φορέα έκδοσης;  Γιατί είναι ανυπογραφα και γιατί δεν έχουν τηρήσει τη νόμιμη διαδικασία κοινοποίησης; 

2)Γιατί το νομοσχέδιο δεν έχει δημοσιευτεί ποτέ για διαβούλευση στο opengov.gr, ως όφειλε; Και γιατί δεν έχει αναρτηθεί έστω στο site του ΥΜΕ μαζι με το σχετικό δελτίο τύπου; 

3)Τα χρήματα που εισπράτει το κράτος απο τα παράβολα με συγκεκριμένο ΚΑΕ υπάρχουν στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους για να πληρωθούν οι εξεταστές;  Και εφόσον δεν έχουν πληρωθεί Μήπως τελικά έχουν διατεθεί για άλλους σκοπούς;

4)Θα ανασταλεί το άρθρο 65 του νόμου 4530, για τους 74δες ή τελικά θα δώσουν εξετάσεις και μάλιστα κατά προτεραιότητα αν και όποτε γίνουν οι εξετάσεις; 

Αυτά δυστυχώς είναι ερωτήματα και  προβλήματα που δημιουργούνται όταν η κυβέρνηση δεν διαθέτει στρατηγικό όραμα και στρατηγικό σχεδιασμό και γίνεται έρμαιο της ανούσιας επικοινωνιακής της πολιτικής.

Η αναξιοπιστία του υπουργού σε τόσο σοβαρά ζητήματα τα οποία πλήττουν, όχι  μόνο το προσωπικό του κύρος, αλλά και τον ίδιο το θεσμό του Υπουργού Μεταφορών, αποτελούν  άλλη  μία ζημιογόνο ενέργεια που θίγει και διαφθείρει για ακόμη φορά τη χώρα μας, αλλά και την ίδια της την αξιοπιστία  εντός και εκτός, φαινόμενο σύνηθες για την παρούσα κυβέρνηση.

*Ο Κίμων Λογοθέτης είναι Γενικός Γραμματέας Ένωσης εκπαιδευτών οδήγησης Αθηνών