Το ηλεκτρονικό εμπόριο αποφέρει μεγαλύτερο κέρδος από το παραδοσιακό στην Κινεζική οικονομία

353

Ως απάντηση στη σταδιακή πτώση των παραδοσιακών οδών εξωτερικού εμπορίου, ένας αυξανόμενος αριθμός «ιδιοκτητών εργοστασίων δεύτερης γενιάς» στην Κίνα στρέφεται σε πλατφόρμες διασυνοριακού ηλεκτρονικού εμπορίου για να πουλήσουν τα προϊόντα τους παγκοσμίως.

Ο Wang Bowen, απόφοιτος του Πανεπιστημίου Yale και ιδιοκτήτης εργοστασίου δεύτερης γενιάς στην κομητεία Wuyi, στην πόλη Jinhua, στην επαρχία Zhejiang της ανατολικής Κίνας, είναι ένας τέτοιος επιχειρηματίας. Η κομητεία Wuyi είναι μία από τις μεγαλύτερες βάσεις παραγωγής στον κόσμο για κούπες θερμός, που πωλεί εκατοντάδες εκατομμύρια ετησίως.

Οι γονείς του 29χρονου διαχειρίζονται την Zhejiang Maibo Industrial, ένα εργοστάσιο θερμός, εδώ και δεκαετίες.

Το 2023, τα θερμός του εργοστασίου έγιναν δύσκολο να πουληθούν μέσω των παραδοσιακών οδών. Σε απάντηση, η Wang αποφάσισε να δοκιμάσει να πουλήσει τα κύπελλα μέσω της Temu, μιας πλατφόρμας διασυνοριακού ηλεκτρονικού εμπορίου που ξεκίνησε από τον διαδικτυακό γίγαντα λιανικής της Κίνας Pinduoduo. Προς έκπληξή του, αρκετές εκατοντάδες κύπελλα πουλήθηκαν λίγο μετά την κυκλοφορία τους στην πλατφόρμα.

“Στο παρελθόν, δουλεύαμε ως κατασκευαστής πρωτότυπου εξοπλισμού (OEM) για ξένες μάρκες. Λόγω παραγόντων όπως η υποτονική διεθνής ζήτηση και τα εξαιρετικά ομοιογενή προϊόντα, το εργοστάσιό μας κατέγραψε χαμηλά κέρδη”, δήλωσε ο Wang. Πρόσθεσε ότι οι υπηρεσίες μιας στάσης που παρέχονται από πλατφόρμες διασυνοριακού ηλεκτρονικού εμπορίου έχουν ανοίξει νέες ευκαιρίες για τους ΚΑΕ.

Αυτές οι ενιαίες υπηρεσίες διασυνοριακού ηλεκτρονικού εμπορίου αντιμετώπισαν μακροχρόνιες προκλήσεις στο διεθνές εμπόριο, όπως το υψηλό κόστος εφοδιαστικής και η έλλειψη ειδικευμένου προσωπικού, τα οποία ήταν παραδοσιακά προβληματικά για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

Ομοίως, ο Liu Wenhai, ένας εργοστασιάρχης δεύτερης γενιάς γεννημένος το 1990, βρήκε επιτυχία πουλώντας καπέλα που παράγονται από το εργοστάσιο των γονιών του στην πόλη Rizhao, στην επαρχία Shandong της ανατολικής Κίνας, μέσω μιας πλατφόρμας διασυνοριακού ηλεκτρονικού εμπορίου.

Η μόχλευση του διασυνοριακού ηλεκτρονικού εμπορίου έχει γίνει κοινή πρακτική για ιδιοκτήτες εργοστασίων δεύτερης γενιάς όπως ο Wang και ο Liu στις περιοχές του Δέλτα του ποταμού Yangtze και του Pearl River Delta.

Σύμφωνα με τις τελωνειακές αρχές στο Διεθνές Αεροδρόμιο Pudong της Σαγκάης, οι δηλώσεις εξαγωγής από τρεις κορυφαίες κινεζικές πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου αυξήθηκαν κατά περισσότερο από δέκα φορές το 2023 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, υπογραμμίζοντας την αυξανόμενη σημασία αυτών των καναλιών για τους Κινέζους κατασκευαστές.

Αυτή τη στιγμή υπάρχουν πάνω από 100.000 εταιρείες που ασχολούνται με το διασυνοριακό ηλεκτρονικό εμπόριο στην Κίνα.

Αυτές οι πλατφόρμες έχουν προσφέρει μια νέα επιχειρηματική υποδομή για εταιρείες που αναζητούν παγκόσμια επέκταση, σύμφωνα με τον Li Mingtao, επικεφαλής του Ινστιτούτου Ερευνών στο Διεθνές Κέντρο Ηλεκτρονικού Εμπορίου της Κίνας.

Μια έκθεση του κλάδου που δημοσιεύθηκε τον Φεβρουάριο του 2024 αποκάλυψε ότι η περιοχή του Δέλτα του ποταμού Yangtze φιλοξένησε 32 ολοκληρωμένες πιλοτικές ζώνες για διασυνοριακό ηλεκτρονικό εμπόριο το 2023, που αντιπροσωπεύουν περίπου το ένα πέμπτο του εθνικού συνόλου.

Οι περιοχές Δέλτα του ποταμού Yangtze και Pearl River Delta, δύο σημαντικοί κόμβοι παραγωγής στην Κίνα, έχουν γίνει σημαντικές πηγές διασυνοριακών αγαθών, σύμφωνα με τον Han Wei, διευθυντή επιχειρήσεων της Temu.

Η Κίνα έχει εισαγάγει μια σειρά πολιτικών για την υποστήριξη της ανάπτυξης του διασυνοριακού ηλεκτρονικού εμπορίου, ενθαρρύνοντας τους ιδιοκτήτες εργοστασίων δεύτερης γενιάς να εξερευνήσουν νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες.

«Προηγουμένως ήμουν απρόθυμος να διευθύνω απλώς ένα εργοστάσιο OEM», είπε ο Wang, ο οποίος δημιούργησε μια μάρκα θερμικών ποτηριών και άνοιξε ένα νέο κατάστημα στο Temu φέτος.

Οι κινεζικές επωνυμίες πωλούν πλέον προϊόντα απευθείας σε ξένους καταναλωτές σε πλατφόρμες διασυνοριακού ηλεκτρονικού εμπορίου, ενθαρρύνοντας την ανάπτυξη παγκοσμίως αναγνωρισμένων κινεζικών εμπορικών σημάτων, σημείωσε ο Wang.

Οι πλατφόρμες θα πρέπει να ενθαρρύνουν τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις να επικεντρωθούν στην καινοτομία και τα ανεξάρτητα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας (IPRs) για να ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητά τους στην παγκόσμια αγορά, δήλωσε ο Wang Jian, διευθυντής του Τμήματος Διεθνών Επιχειρήσεων και Συνεργασίας της Σχολής Διεθνούς Εμπορίου και Οικονομικών στο Πανεπιστήμιο Διεθνών Επιχειρήσεων και Οικονομίας.

Επιπλέον, οι αρμόδιες υπηρεσίες θα πρέπει να εντείνουν τις προσπάθειες για την προστασία των αρχικών καινοτομιών των πολύ μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων που επεκτείνονται στο εξωτερικό, πρόσθεσε ο Wang. Πρότεινε να βελτιωθούν τα μέτρα για τη διασφάλιση των ΔΔΙ, συμπεριλαμβανομένων των επιχειρηματικών βελτιώσεων, της πολιτιστικής δημιουργικότητας και των μηχανισμών καθοδήγησης για την απόκριση σε διενέξεις ΔΔΙ στο εξωτερικό. Επιπλέον, ζήτησε αυξημένη καθοδήγηση και υποστήριξη για τις μεταποιητικές εταιρείες και τους μικρομεσαίους εμπόρους εξωτερικού εμπορίου.

Τον Απρίλιο του 2023, το Υπουργείο Εμπορίου της Κίνας ανακοίνωσε σχέδια για την ανάπτυξη ενός μοντέλου που συνδυάζει το διασυνοριακό ηλεκτρονικό εμπόριο με τις βιομηχανικές ζώνες, προωθώντας την εξαγωγή πιο χαρακτηριστικών προϊόντων με βάση τις 165 ολοκληρωμένες πιλοτικές ζώνες διασυνοριακού ηλεκτρονικού εμπορίου της χώρας.