Έτσι θα είναι η νέα Mercedes EQA: Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό Premium Compact Crossover

492

Γράφει ο Νίκος Μιχαλόπουλος

H νέα Mercedes EQA θα είναι το μικρότερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της μάρκας και αναμένεται να κυκλοφορήσει στις εκθέσεις στις αρχές του 2021.

Η ηλεκτρική EQA βρίσκεται στο τελικό στάδιο ανάπτυξής, πριν από την κυκλοφορία του στα τέλη του τρέχοντος έτους. Το τελικό μοντέλο παραγωγής θα κυκλοφορήσει στις εκθέσεις στις αρχές του 2021.

Όταν φτάσει, η EQA θα είναι το πρώτο και μοναδικό μοντέλο στην κατηγορία premium ως το αμιγώς ηλεκτρικό compact crossover. Οι άμεσοι ανταγωνιστές της BMW και Audi απέχουν ακόμη πολλά χρόνια από το να φέρουν στην παραγωγή αντίστοιχο μοντέλο και η Mercedes ελπίζει να κλέψει τις εντυπώσεις του κοινού, βουτώντας πρώτα στην κατηγορία.

Mercedes EQA: Σχεδιασμός

Οι επεξεργασμένες εικόνες μας αποκαλύπτουν πως θα μοιάζει το τελικό μοντέλο. Σύμφωνα με τις πληροφορίες του βρετανικού Auto Express, θα δανειστεί μια σειρά από σχεδιαστικά στοιχεία από τον μεγαλύτερο αδερφό του, το EQC, έχοντας παρόμοιους λεπτούς LED προβολείς, μια δυναμική μάσκα που θα φέρει το τριάκτινο αστέρι και αεροδυναμικά αποδοτικούς προφυλακτήρες.

Αυτή η σχεδιαστική γλώσσα  θα συνεχιστεί σε όλη την σειρά των μελλοντικών μοντέλων με το ακρονύμιο EQ, όπως το επερχόμενο επταθέσιο EQB και το κορυφαίο EQS. Ο επικεφαλής σχεδιασμού της Mercedes, Γκόρντον Βάγκνερ, σχολίασε: «Το Brand-name EQ προφανώς χρειάζεται μια συγκεκριμένη γλώσσα. Αυτή αποκαλύφθηκε πέρσι με το πρωτότυπο EQS.

Αυτό δείχνει τη γλώσσα που θα ακολουθήσουμε φυσικά και για τις EQA και EQB, που θα μοιράζονται την οικογενειακή ομοιότητα των EQ. Θα φέρουν την ταυτότητα του υπομπράντ υιοθετώντας παρόμοιο πρόσωπο με την ενσωμάτωση της μάσκας και των προβολέων που έχουμε ήδη δει σε πολλά αυτοκίνητα.»

Η EQA αρχικά σχεδιάστηκε ως hatchback μεγέθους της A-Class, όπως φαίνεται και από το Concept EQA που είδαμε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 2017. Ωστόσο, οι μηχανικοί και οι σχεδιαστές της Mercedes έχουν προσαρμόσει τις αναλογίες του αυτοκινήτου σύμφωνα με ένα compact crossover.

Δύο είναι οι λόγοι αυτής της απόφασης. Πρώτον, η χρήση ενός crossover ως βάση για ένα ηλεκτρικό όχημα παρέχει περισσότερο χώρο για την αποθήκευση των μεγάλων μπαταριών και του κινητήρα χωρίς να επηρεάζει σημαντικά το χώρο καμπίνας και των αποσκευών του αυτοκινήτου.

Δεύτερον η εμπορική επιτυχία των crossovers, καθιστά σίγουρη αυτήν την συνταγή. Αλλά και η Mercedes μπορεί να διαθέσει το crossover σε υψηλότερη τιμή, κάτι που θα βοηθήσει στην απόσβεση της επένδυσης 10 δισεκατομμυρίων ευρώ για την ανάπτυξη των μοντέλων EQ.

Mercedes EQA: Τεχνολογία

Λόγω του μεγέθους της, η EQA θα βασίζεται σε μια τροποποιημένη έκδοση της πλατφόρμας που χρησιμοποιείται σήμερα για τις A-Class και GLA. Παρά τις προδιαγραφές της ως πλατφόρμα για αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες, προσφέρει ευελιξία, επιτρέποντας στη Mercedes να τοποθετήσει από έναν ηλεκτρικό κινητήρα σε κάθε άξονα και μια μπαταρία 60kWh κατά μήκος του πλαισίου.

Η συνολική απόδοση του συστήματος του ηλεκτρικού κινητήρα θα ποικίλει ανάλογα με το μέγεθος της μπαταρίας (η οποία θα επηρεάζει την τιμή της EQA). Η Mercedes αποκάλυψε πως η πιο ισχυρή έκδοση της θα αποδίδει περισσότερους από 268bhp με περισσότερα από 500Nm ροπής. Συνδυασμός που θα επιτρέπει στο crossover να επιταχύνει από τα 0 στα 100 χιλιόμετρα περίπου πέντε δευτερόλεπτα.

Η Mercedes ισχυρίζεται ότι η EQA θα έχει ηλεκτρική αυτονομία περίπου 400 χιλιομέτρων. Επιπλέον, η γερμανική εταιρεία δήλωσε ότι όλα τα μελλοντικά ηλεκτρικά μοντέλα της θα διαθέτουν τεχνολογία γρήγορης φόρτισης, η οποία θα επιτρέπει εμβέλεια 100 χιλιομέτρων σε μόλις 10 λεπτά.