Η Renault εξελίσσει την 5η γενιά του Megane διαψεύδοντας τις φήμες που το ήθελαν «κομμένο»

330

Γράφει ο Νίκος Μιχαλόπουλος

Το Renault Mégane βρίσκεται στο αυτοκινητιστικό στερέωμα από το 1995. Τις τελευταίες μέρες ορισμένες φήμες ήθελαν την μάρκα με έμβλημα το διαμάντι ότι δεν θα προχωρήσει στην αντικατάσταση της τρέχουσας τέταρτης γενιάς. Ωστόσο, σύμφωνα με τις πληροφορίες του γαλλικού L’Argus, το concept υπάρχει και εξελίσσεται.

Μια σύντομη πρόταση από τον Laurens van den Acker, επικεφαλής σχεδιασμού της Renault, στον βρετανικό τύπο σχετικά με το μελλοντικό Megane, στάθηκε η αφορμή για τις φήμες που διαδόθηκαν στα τέλη Απριλίου.

«Αναπόφευκτα, μόλις αρχίσουμε να προσθέτουμε μια σειρά νέων ηλεκτρικών οχημάτων στην γκάμα μας, κάποια μοντέλα θα πρέπει να αποχωρήσουν επειδή απλά δεν μπορούμε να αναπτύξουμε τα πάντα ταυτόχρονα», είπε ο Acker, πριν προσθέσει «το Mégane βρίσκεται σε μια αγορά που συνεχώς βρίσκεται υπό πίεση. Πρέπει να εκτιμούμε το μέλλον της αγοράς.» Αυτό αρκούσε για να διαδοθεί πως δεν θα υπάρξει πέμπτη γενιά Megane.

Πολλά τα ακυρωμένα νέα μοντέλα, όχι όμως το Megane

Σύμφωνα με τις πληροφορίες, ορισμένα εμπορικά μοντέλα (Scénic, Espace …) και άλλα με μικρότερη ανταπόκριση στο κοινό (Talisman, Koleos …) δεν θα αντικατασταθούν. Η γαλλική εταιρεία θα ανακοινώσει ένα τεράστιο σχέδιο εξοικονόμησης ύψους 2 δισεκατομμυρίων ευρώ μέσα στον Μάιο. Η Renault θα επαναπροσδιορίσει τη γκάμα της, ιδίως λόγω της παρουσίασης 100% ηλεκτρικών προτάσεων. Ωστόσο, το Megane δεν περιλαμβάνεται ακόμη στη λίστα των «κομμένων» μοντέλων, ούτε επίσημα, ούτε ανεπίσημα. Εσωτερικά, μια τέτοια πρόταση δεν συζητήθηκε ποτέ. Σε μια συνέντευξη που έδωσε στο L’Argus ο Ali Kassai (Διευθυντής Προϊόντων και Προγραμμάτων του ομίλου Renault) σημείωσε για το μέλλον του Megane πως έχουν επενδύσει σε μια νέα ηλεκτρική αρχιτεκτονική στην πλατφόρμα CMF C / D και είναι ανώφελο να το σταματήσουν.

Τα Station Wagon δεν είναι πλέον δημοφιλή στην κατηγορία

Επιπλέον ένας εσωτερικός κώδικας ορίζει ήδη το μοντέλο αντικατάστασης του Megane, που βρίσκεται υπό μελέτη. Προφανώς, όχι γιατί κάθε μελέτη οδηγείται σε όχημα παραγωγής, αλλά απλά γιατί η Renault εργάζεται στην συνέχεια του Megane IV. Ωστόσο, φαίνεται ότι μια έκδοση του δεν θα συνεχίσει την πορεία της. Αυτή είναι η station wagon. Ωστόσο, σύμφωνα με τις πληροφορίες, οι προδιαγραφές της μελέτης λαμβάνουν υπόψη την απουσία της station έκδοσης. Από ότι φαίνεται όμως αναπτύσσεται κανονικά το αμάξωμα Sedan με διαστάσεις παρόμοιες του σημερινού.

Υβριδικά και Crossover στην επερχόμενη γκάμα του Megane.

Ακολουθώντας την μόδα των μικρομεσαίων αντιπάλων του, θα το δούμε σε πεντάθυρο αστικό Crossover μεγαλύτερο από το Captur. Μηχανικά, θα βασίζεται στην νέα πλατφόρμα CMFCD3, το όνομα της εξέλιξης της CMF-C. Θα διατίθεται μόνο με βενζινοκινητήρες σε συνδυασμό με ήπια υβριδοποίηση, καθώς και υβριδικά συστήματα (απλά και plug-in). Tο ντίζελ αποτελεί παρελθόν για την γαλλική εταιρεία. Κάτι που θα δούμε και στο νέο Kadjar II το 2022. Η Renault θα αποδεσμευτεί πλήρως από το ντίζελ με εξαίρεση τα οχήματα δημόσιας χρήσης.

Το τρέχον Megane θα αντικατασταθεί το 2023 σύμφωνα με τον προγραμματισμό. Μπορεί να μην είναι μια συμβατική λύση, αλλά ένα πιο μοντέρνο μοντέλο. Εκτός αν η άφιξη του Luca de Meo, πρώην αφεντικού της Seat, την 1η Ιουλίου,  στη θέση του γενικού διευθυντή της Renault, αλλάξει την κατάσταση. Λαμβάνοντας υπόψη το τρέχον οικονομικό πλαίσιο και τα οικονομικά της εταιρείας, το νέο αφεντικό θα μπορούσε να αποφασίσει να «κόψει» αυτό το μοντέλο … ή όχι.