Ποιο ακριβώς είναι το μήνυμα που εκπέμπει το λογότυπο του Ελλάδα 2021;

263

Γράφει ο Απόστολος Πιστόλας

Οποιοσδήποτε έχει ασχοληθεί, έστω και λίγο, με τη στρατηγική μάρκετινγκ γνωρίζει τα βασικά αλλά σημαντικά στοιχεία της.

Το πρώτο είναι το θέμα προς επίλυση, ποιοι είναι οι στόχοι της καμπάνιας δηλαδή. Ένα άλλο σημαντικό στοιχείο είναι η έρευνα και επιλογή του κοινού στόχου και η ανάλυσή του. Τρίτο σημαντικό στοιχείο είναι η τοποθέτησή μας απέναντι σε αυτό το κοινό (με βάση στοιχεία που έχουν προκύψει από την έρευνα αγοράς και μας «συνδέουν» με αυτό) και άρα και το μήνυμά μας. Απο εκεί και πέρα τα πάντα, μα τα πάντα, σε μία καμπάνια πρέπει να προωθούν το συγκεκριμένο μήνυμα στο συγκεκριμένο κοινό στόχο. Ναυαρχίδα όλων αυτών λοιπόν που πρέπει να περνάνε συγκεκριμένο μήνυμα σε συγκεκριμένο κοινό στόχο είναι το λογότυπο. Πρέπει να είναι το κωδικοποιημένο μήνυμα σε ένα έμβλημα το οποίο εάν είναι σωστά δομημένο το κοινό στόχος θα το αποκωδικοποιήσει και θα καταλάβει ακριβώς αυτό που θέλει να «περάσει» ο αποστολέας του μηνύματος. 

Γιατί τα γράφω όλα αυτά; Γιατί θα ήθελα να τα πάρετε και βάση αυτών να κρίνετε το λογότυπο για την επέτειο των 200 χρόνων από την έναρξη της επανάστασης των Ελλήνων. Γιατί αυτό γιορτάζουμε το 1821, ούτε απελευθέρωση, ούτε οτιδήποτε άλλο. Γιορτάζουμε την έναρξη της επανάστασης που ήταν η αρχή για τη σταδιακή απελευθέρωση μέρους του όλου που είχε αρχικά τεθεί ως στόχος. Άρα στόχος λογικά της καμπάνιας είναι ακριβώς αυτό: Εορτασμός της έναρξης της επανάστασης. Πάμε τώρα στο κοινό στόχο. Υποθέτω, και θέλω να ελπίζω, πως είναι ένα γεγονός το οποίο απευθύνεται στο έθνος των Ελλήνων, τουλάχιστον πρωτίστως. Άρα για να τοποθετηθεί η γιορτή στο κοινό στόχο θα πρέπει να κάνει έρευνα και να βρει τα στοιχεία εκείνα που ενώνουν όλα τα τμήματά του 1) μεταξύ τους και 2) με την επανάσταση του 1821, και να τοποθετηθεί με βάση τα πιο σημαντικά εξ αυτών. Αυτό θα πρέπει να είναι το μήνυμα. Και όπως έγραψα το λογότυπο θα πρέπει να επικοινωνεί αυτό το μήνυμα. 

Όπως καταλαβαίνετε η ουσία ενός λογοτύπου δεν είναι το στυλιστικό κομμάτι. Είναι το μήνυμα που εκπέμπει. Ποιο ακριβώς ειναι το μήνυμα που εκπέμπει το λογότυπο του Ελλάδα 2021; Τι ακριβώς συμβολίζει; Ποιο είναι το κωδικοποιημένο μήνυμα και πώς «περνάει»; Ποιά είναι τα κοινά στοιχεία του κοινού στόχου; Έχω και άλλες ερωτήσεις αλλά πιστεύω καταλάβατε το νόημα. 

Προσωπικά βλέπω ένα λογότυπο που: 

 

  1. Είτε δεν επικοινωνεί κάτι συγκεκριμένο, άρα δεν υπάρχει στέρεο μήνυμα, πράγμα που σημαίνει ελλειπή έρευνα και ενδεχομένως έλλειψη συγκεκριμένων στόχων, το οποίο θεωρώ τουλάχιστον ερασιτεχνικό εώς αστείο. 

 

  1. Είτε εκπέμπει κάποιο μήνυμα αλλά απευθύνεται σε άλλο κοινό στόχο. Ίσως δηλαδή να έχουν επιλέξει μία γιορτή «ανακτορικού τύπου» ανάμεσα σε comme il faut χαμογελαστούς άνδρες και κυρίες που τα καναπεδάκια και η σαμπάνια τους ενδιαφέρουν περισσότερο από το νόημα των 200 ετών από την έναρξη της επανάστασης των Ελλήνων. 

 

Εάν ισχύει το πρώτο πρέπει να δωθούν εξηγήσεις για τον ερασιτεχνισμό. Εάν όμως ισχύει το δεύτερο, τότε το λογότυπο ταιριάζει απόλυτα με το μήνυμα, το κοινό στόχο και γενικά τον στόχο της σαμπάνιας…. συγγνώμη της καμπάνιας: Φύκια για μεταξωτές κορδέλες.