Συστήματα ADAS: Το 30% των αμερικανικών αυτοκινητιστών τα απενεργοποιεί

194

Γράφει ο Νίκος Μιχαλόπουλος

Μεγάλο ποσοστό των οδηγών στις ΗΠΑ θέλουν να έχουν πλήρη έλεγχο του αυτοκινήτου τους!

Τα προηγμένα συστήματα υποστήριξης οδηγών, γνωστά ως ADAS, είναι πολύ σημαντικά στα νέα αυτοκίνητα, καθώς επιτρέπουν τη σημαντική μείωση των τροχαίων ατυχημάτων. Παρ ‘όλα αυτά, το 30% των προγραμμάτων οδήγησης τους απενεργοποιεί.

Μια μελέτη που διεξήχθη στις Ηνωμένες Πολιτείες από τον Εθνικό Οργανισμό Ασφάλειας των Αυτοκινητοδρόμων (NHTSA) αποκάλυψε ότι σε πολλούς αμερικανούς οδηγούς δεν τους αρέσει η βοήθεια των συστημάτων ADAS, ειδικά του cruise control.

ADAS: Cruise control, το σύστημα που απενεργοποιείται πιο συχνά από τους Αμερικανούς

Πρέπει να σημειωθεί ότι η έρευνα διεξήχθη σε δείγμα 500 οδηγών άνω των 18 ετών και ιδιοκτητών αυτοκινήτων που έχουν ταξινομηθεί τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Πολλά συστήματα βοήθειας οδηγού δεν ήταν ανεκτά από τους οδηγούς στο τιμόνι, σε σημείο που τουλάχιστον ένας από τους τρεις οδηγούς να απενεργοποιεί τουλάχιστον ένα από τα πιο σημαντικά συστήματα ADAS.

Όπως αναμενόταν το cruise control υποστηρίζεται λιγότερο από τους αμερικανούς αυτοκινητιστές (30%). Στη δεύτερη θέση έχουμε το Lane Keeping Assist και το Driver Attention Monitor με 23% (ίδιο ποσοστό). Και τέλος το Lane Departure Warning (21%).

Ο κύριος λόγος είναι ότι θέλουν να έχουν μεγαλύτερο έλεγχο στο αυτοκίνητό τους και επομένως να μην βρίσκονται πίσω από το τιμόνι ενός αυτο-ελεγχόμενου οχήματος. Για παράδειγμα, το cruise control είναι απενεργοποιημένο επειδή ο οδηγός θέλει να ελέγχει πλήρως το αυτοκίνητό του ενώ το Driver Attention Monitor είναι απενεργοποιημένο για ψευδείς συναγερμούς.

Η προειδοποίηση αναχώρησης Lane απενεργοποιείται καθώς ορίζεται ως άχρηστη, ενώ υπάρχει μια μικρή εμπιστοσύνη στο αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης. Όλοι οι αυτοκινητιστές που έχουν απενεργοποιήσει προηγμένα συστήματα βοήθειας οδηγού (ADAS) είναι πιθανό να έχουν λίγη ή καθόλου γνώση του πώς λειτουργεί η την τεχνολογία. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο είναι απαραίτητο να αναλυθούν λεπτομερώς όλα τα χαρακτηριστικά των νέων τεχνολογιών του οχήματος πριν απενεργοποιηθούν από τους οδηγούς.