Αυγενάκης: Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν έχει τα εχέγγυα να εφαρμόσει και να αναπτύξει μια πολιτική που μέχρι χθες καταδίκαζε

192

Ο κος Αυγενάκης υπενθύμισε πως τη δημοπράτηση του Νέου Αεροδρομίου στο Καστέλι ανακοίνωσε για πρώτη φορά ο πρώην Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιάς την 1η Σεπτεμβρίου 2009. Είχε προηγηθεί απόφαση του 2008 για ανάθεση σε ειδική υπηρεσία του τότε ΥΠΕΧΩΔΕ της κατάρτισης των τευχών και της διενέργειας διαγωνισμού με την μέθοδο παραχώρησης.

"Τόσο το 2008, επί Αλαβάνου, αλλά και το 2012, επί Τσίπρα, ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν κατά του αεροδρομίου στο Καστέλι.Στα έτη 2015 και 16 ο διαγωνισμός παρατάθηκε 11 φορές (2 φορές επί ΝΔ και 9 φορές επί Συριζα)" τόνισε ο βουλευτής Ηρακλείου.

 "Είναι αναγκαίο να τονίσουμε ότι το κείμενο της Σύμβασης Παραχώρησης που τελικά χρησιμοποιήθηκε στο διαγωνισμό και έχει κατατεθεί στη Βουλή προς κύρωση είναι εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων το κείμενο που ο υφιστάμενος Υπουργός παρέλαβε από τους προκατόχους του, το οποίο συντάχθηκε αρχικά από Σουφλιά/Καραμανλή την περίοδο 2008/9, ενώ και εκείνοι χρησιμοποίησαν ως βάση και τεχνογνωσία το σύστημα Σπάτων του 1990-93 (Κυβερνήσεις Τζαννετάκης/Μητσοτάκης)" ανέφερε χαρακτηριστικά.

Και συνέχισε "Επισημαίνουμε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν έχει τα εχέγγυα να εφαρμόσει σωστά και να αναπτύξει μια πολιτική που μέχρι χθες καταδίκαζε. Όλα τα παραπάνω επιβεβαιώνουν τις θέσεις της Νέας Δημοκρατίας για τις υποδομές, την ανάγκη προσέλκυσης ιδιωτικών κεφαλαίων καθώς και την επιτάχυνση των διαδικασιών σχεδιασμού. Προφανώς είμαστε υπέρ του έργου, αλλά επιφυλασσόμαστε επί της αρχής και αναμένουμε τις διευκρινήσεις του Υπουργού και των αρμόδιων φορέων. Ακόμα, επιφυλασσόμαστε για το χρονοδιάγραμμα αλλά και για το συνολικό κόστος του έργου, όπου με τις παραλήψεις που έχει η σύμβαση το τελικό τίμημα θα είναι βέβαια πολύ υψηλότερο."

Κλείνοντας ο κος Αυγενάκης επεσήμανε τα εξής:

Σημαντικά είναι και τα προβληματικά σημεία της σύμβασης. Σύμφωνα με το Παράρτημα Α.Δ., το Δημόσιο δεσμεύεται να δώσει τη συμμετοχή του – 180 εκ.€ – από 6 μήνες σε ένα χρόνο. Με άλλα λόγια να δοθεί το 2020 από άλλη κυβέρνηση και να επιβαρυνθεί άλλος προϋπολογισμός.

Ακόμα, στη «Σύμβαση Παραχώρησης» – Σχέδιο Νόμου, στο αρθρ.4, παρ. 4.1.3 καθορίζεται «Αντισταθμιστικό Αντάλλαγμα» 2% επί των συνολικών εσόδων της εταιρείας Αεροδρομίου που θα καταβάλει η εταιρεία κάθε χρόνο στο Δημόσιο για όλα τα χρόνια εκμετάλλευσης. Ερωτηματικά δημιουργεί η πρόβλεψη πως ο κάθε Υπουργός θα μπορεί να το αναδιανέμει – με νέα απόφασή του – όπου θέλει!

· Στην παρ. 6.2 «ΣΤΟΙΧΕΙΑ» αναφέρεται εν ολίγης ότι η εγκεκριμένη ΜΠΕ του έργου, που αναλύει τα γεωφυσικά και γεωτεχνικά στοιχεία της περιοχής δεν αποτελεί «δεσμευτικό» στοιχείο; Δηλαδή τα ύδατα, τα αρδευτικά έργα, η κοπή ή φύτευση δέντρων, οι καλλιεργήσιμες περιοχές δίπλα από το αεροδρόμιο, τα περιβαλλοντικά δεδομένα της περιοχής δεν λαμβάνονται «αναγκαστικά» υπόψιν. 

Δεν υπάρχει πρόβλεψη για αντιπλημμυρικά Έργα: είτε στο υφιστάμενο ή στο νέο οδικό δίκτυο. Ιδιαίτερα τώρα που η Κρήτη έχει κτυπηθεί από συνεχής βροχοπτώσεις. Παράλληλα δεν υπάρχει ένα ολοκληρωμένο Χωροταξικό σχέδιο. Γνωρίζουμε ότι σε κάθε νέο Αεροδρόμιο δημιουργείται γύρω – γύρω μια «πόλη» με συγκεκριμένες ανάγκες και λειτουργίες.

· Επιπλέον, δεν υπάρχει πρόβλεψη / σχέδιο Οργανωμένων – Συνδυασμένων Μεταφορών, και δεν υπάρχει σχέδιο διαχείρισης των σκουπιδιών και των απορριμμάτων. Θα πρέπει να γίνουν μελέτες διαχείρισης των απορριμμάτων και τα αντίστοιχα έργα.

· Για τη Νέα Δημοκρατία το Έργο είναι «Διπλό». Μαζί με το αεροδρόμιο στο Καστέλι δημιουργείται και ένα νέο έργο: η ανάπλαση του Αεροδρομίου του Ηρακλείου. Όπως σημειώθηκε και κατά την παρουσίαση του Προγράμματος της Νέας Δημοκρατίας για τις Υποδομές, το «παλαιό» αεροδρόμιο του Ηρακλείου θα μπορούσε να αποτελέσει ένα πεδίο για την εφαρμογή των «Προτάσεων Καινοτομίας». Εάν δε σχεδιάσουμε από τώρα το «πως» θα αξιοποιηθεί ο χώρος που θα μείνει κενός, κινδυνεύει να παραμείνει έτσι για μεγάλο χρονικό διάστημα. Ο χώρος του αεροδρομίου του Ηρακλείου θα μπορούσε να γίνει το δεύτερο «Ελληνικό».