Ηλεκτροκίνηση: Είναι μονόδρομος για την απόκτηση καινούργιου αυτοκινήτου;

528
Gas car VS Electric Car

Πολύς λόγος γίνεται για την ηλεκτροκίνηση σε όλον τον κόσμο. Κίνητρα επί κινήτρων, χρηματοδοτούμενες έρευνες και πίεση των κατασκευαστών αυτοκινήτων από την παγκόσμια κοινότητα για άμεσα απτά αποτελέσματα μείωσης ρύπων. Είναι ωστόσο μονόδρομος η ηλεκτροκίνηση;

Ωστόσο βλέπουμε πως οι κινητήρες εσωτερικής καύσης συνεχίζουν να εξελίσσονται, προσαρμόζονται στις απαιτήσεις της νέας εποχής, υβριδιοποιούνται με στόχο την προσαρμογή στα αυστηρά πρότυπα εκπομπών ρύπων.

Σύμφωνα με τον Stefan Hartung, επικεφαλής λύσεων κινητικότητας της Bosch, ο οποίος θεωρεί ότι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης θα συνεχίσουν να είναι εμπορικοί και το 2030, αποτελώντας μάλιστα την κύρια επιλογή των καταναλωτών.

Την θέση αυτή επιβεβαιώνουν βουβά οι κατασκευαστές αυτοκινήτων, οι οποίοι δεν παγώνουν την εξέλιξη των θερμικών κινητήρων, είτε πρόκειται για βενζίνη, είτε για ντίζελ.

Είναι γεγονός πως το βιομηχανικό κόστος και το κόστος εξέλιξης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι πολύ υψηλό και αυτό συσσωρεύεται στο τελικό προϊόν και στην τσέπη των καταναλωτών.

Οι επιδοτήσεις δεν είναι η λύση, είναι παροδική διευκόλυνση και όσο υπάρχουν αξιόλογα αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες και με τιμή χαμηλότερη των ηλεκτρικών, μετά την επιδότηση, το καταναλωτικό κοινό δύσκολα θα στραφεί στην ηλεκτροκίνηση.

Όσο δεν βρίσκεται η λύση στην συνάρτηση αυτονομία – κόστος – ποιότητα, δύσκολα θα δούμε αξιόλογο και προσιτό ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Για αυτόν τον λόγο δοκιμάζονται ευέλικτες λύσεις που θα εξισώσουν το κόστος κτήσης ενός αξιόλογου ηλεκτρικού αυτοκινήτου με ενός θερμικού.

Από την άλλη πλευρά τα ολοένα αυστηρότερα πρότυπα εκπομπών ρύπων, έχουν αγχώσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες, τα δεδομένα αλλάζουν από την μια στιγμή στην άλλη χωρίς να συνειδητοποιούμε τις αλλαγές.

Ο καταναλωτής που αρχικά στρέφεται σε θερμό-υβριδικά αυτοκίνητα, ανησυχεί μήπως μελλοντικά φορολογηθεί υπερβολικά στα πλαίσια της πολιτικής της ΕΕ «Ο ρυπαίνων πληρώνει», καθώς οι αυστηρές προδιαγραφές ετοιμάζονται για τα πρότυπα του Euro 7, με τα σύγχρονα Euro 5 να θεωρούνται ήδη ρυπογόνα.

Συμπερασματικά λοιπόν, η ηλεκτροκίνηση δεν είναι μονόδρομος, ακόμα. Η αλήθεια βρίσκεται στην μέση. Από την σκοπιά των πραγματικών αναγκών των μελλοντικών καταναλωτών, την οπτική τους, αλλά και το ποσό που προτίθενται να δαπανήσουν, καθορίζεται η τελική επιλογή τους.

Ωστόσο να σημειώσουμε πως οι εξελίξεις γύρω από την ηλεκτροκίνηση τρέχουν και τα δεδομένα αλλάζουν ανά πάσα στιγμή.