Νέο Peugeot 308 το 2021 με επαναστατική σχεδίαση και νέο ρετρό λογότυπο, εφαλτήριο για την επάνοδο των Γάλλων στην αγορά των ΗΠΑ

1157

Γράφει ο Νίκος Μιχαλόπουλος

Παρόλο που το Peugeot 308 βρίσκεται στην παραγωγή από το 2013 με μία ανανέωση το 2017, συνεχίζει και δείχνει φρέσκο χάρη στις έντονες γραμμές του. Ωστόσο η Peugeot ετοιμάζει ήδη την επόμενη, τρίτη  γενιά του που θα δούμε το 2021 και θα εισάγει μία σχεδιαστική επανάσταση.

Με στόχο να αναδείξει το γαλλικό στυλ και την γαλλική φινέτσα, το νέο 308 εμπνέεται σε μεγάλο βαθμό από το πρωτότυπο Peugeot Instinct Concept του 2017, ενώ θα είναι το πρώτο μοντέλο που θα φορέσει το νέο λογότυπο της εταιρείας.

Επαναστατική σπορ σχεδίαση

Όπως αποκαλύπτει το γαλλικό περιοδικό L’Argus, η αντικατάσταση του 308 δεν σημαίνει απλώς την παρουσίαση ενός νέου μικρομεσαίου Hatchback, αλλά πολλά περισσότερα που απορρέουν μέσα από το νέο DNA της γαλλικής εταιρείας που θα αποκαλύπτεται με το νέο λογότυπο, ακολουθώντας έναν  νέο στιλιστικό προσανατολισμό της μάρκας με μια πιο δυναμική σιλουέτα και ένα καινοτόμο εσωτερικό.

Τα τελευταία χρόνια, η Peugeot δίνει έμφαση να σπάσει την καθιερωμένη σχεδιαστική ρουτίνα, καθώς εκτός από το Fun to Drive, επιθυμεί να αναγνωρίζεται για το εκπληκτικό της στυλ, αρχής γενομένης από το πρωτοπόρο εσωτερικό  i-cockpit που είδαμε στην πρώτη γενιά του 208 και εξελίχτηκε στο εξωτερικό με τις δυναμικές γραμμές του SUV 3008, του 508 και του νέου 208.

Η παρουσίασή του αναμένεται για την άνοιξη του 2021, και το εμπορικό λανσάρισμα  προς το τέλος του επόμενου έτους. Προκειμένου να μην μείνει πίσω από τον ανταγωνισμό, το 308 III θα ανεβάσει ψηλά τον πήχη, τόσο από την άποψη της αισθητικής όσο και της τεχνολογίας. Βασισμένο σε διευρυμένη πλατφόρμα EMP2, θα έχει αρκετές επιλογές, ιδιαίτερα όσον αφορά τις υβριδικές και ηλεκτρικές προτάσεις. Επιπλέον, ο εσωτερικός διάκοσμος του θα φέρει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας μέσω μιας μεγάλης οθόνης αφής για το infotainment ενσωματωμένη στο ταμπλό αλλά και τα όργανα και οι ενδείξεις θα είναι ψηφιακοί με 3D προσομοίωση.

Το αυτοκίνητο θα διατηρήσει τις διαστάσεις της σημερινής έκδοσης αλλά με ένα πιο δυναμικό στυλ. Το μπροστινό καπό θα έχει μεγαλύτερο μήκος και η καμπίνα θα μετακινηθεί προς τα πίσω και σε συνδυασμό με το χαμηλότερο ύψος θα δίνει πιο σπορ προφίλ. Χαρακτηριστικοί θα είναι οι κωνικοί Led προβολείς που θα φιλοξενούν, τα φώτα ημέρας, αλλά και το όνομα του μοντέλου στην κορυφή του καπό. Η νέας σχεδίασης μάσκα θα εμπνέεται έντονα από εκείνη του Concept Instinct του 2017 . Στο πίσω μέρος θα υπάρχει μία λεπτή μαύρη λωρίδα ανάμεσα στα φώτα, όπως και στο 3008 II, η οποία με ελαφρύ Led φωτισμό θα εμφανίζει χαρακτηριστικές ενδείξεις ως των νυχιές λιονταριών, κυρίως με το πάτημα του φρένου. Μία ιδέα που αργότερα θα χρησιμοποιηθεί στα άλλα μοντέλα της μάρκας.

Το νέο ρετρό λογότυπο αναφορά στην ιστορία της

Η τρίτη γενιά του 308  θα εγκαινιάσει το νέο λογότυπο της μάρκας. Θα παραμείνει, φυσικά, το χαρακτηριστικό λιοντάρι, δεν θα είναι πλέον ολόκληρο, αλλά μόνο το κεφάλι του. Πρόκειται για μία αναφορά στη δεκαετία του 1960. Η Peugeot είχε ήδη δηλώσει την πρόθεσή της να αλλάξει το σχεδιασμό του εμβλήματος της επιδεικνύοντας ένα επιβλητικό λιοντάρι σε ορισμένα Concept. O Γάλλος κατασκευαστής αποκάλυψε με το πρωτότυπο του E-Legend το 2018 την πρόθεση του να επαναφέρει το διάσημο λογότυπο της δεκαετίας του 1960. Το λογότυπο δεν θα είναι ανάγλυφο αλλά επίπεδο , όπως συμβαίνει με το νέο λογότυπο της Volkswagen. Επίσης θα χρησιμεύει για την απόκρυψη αισθητήρων.

Τεχνολογικά προηγμένο εσωτερικό

Το ταμπλό του νέου 308 θα αλλάξει σημαντικά. Η Peugeot δοκιμάζει νέα συστήματα ψυχαγωγίας. Η οθόνη αφής του μελλοντικού Hatchback θα είναι αισθητά μεγαλύτερη (τουλάχιστον 10 ή ακόμη και 12 ίντσες) και θα είναι σε θέση να εμφανίζει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες (ο χάρτης πλοήγησης θα φαίνεται σε ολόκληρη την οθόνη). Αυτό θα ενσωματωθεί στην κονσόλα και δεν θα τοποθετηθεί στον πίνακα οργάνων. Θα δίνει την εντύπωση ότι πρόκειται για την συνέχεια των ψηφιακών ενδείξεων που θα είναι 3D (όπως στο 208). Το μεταξόνιο του νέου 308 θα είναι το ίδιο με του σημερινού, κάτι που σημαίνει πως ο χώρος και οι εσωτερικές διαστάσεις θα είναι ταυτόσημες. Η Peugeot ωστόσο θα προσφέρει και έκδοση Station Wagon για όσους επιζητούν περισσότερους χώρους.

Η γκάμα των κινητήρων και οι εξηλεκτρισμένες εκδόσεις

Όσον αφορά τους κινητήρες, το εύρος θα είναι διευρυμένο. Η τρίτη γενιά 308 θα έχει περισσότερες εξηλεκτρισμένες προτάσεις. Αλλά και οι αμιγώς θερμικές προτάσεις θα συνεχίσουν να υπάρχουν με δύο επιλογές, βενζίνη (1.2 PureTech απόδοσης 100, 130 και 155) και ντίζελ (1.5 BlueHDi απόδοσης 100 και 130 hp). Σημειώστε ότι ο 1.2 PureTech θα συνδυαστεί επίσης με μια τεχνολογία ήπιου υβριδικού συστήματος και με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Ο 2.0 πετρελαιοκινητήρας BlueHDi αποσύρεται, ενώ ο κινητήρας βενζίνης των 1.6 λίτρων PureTech, θα παραμείνει για να τροφοδοτεί μόνο τις Plug-In υβριδικές εκδόσεις. Μία κορυφαία απόδοσης 300 hp, όπως και στο 3008 HYbrid4, μια απόδοσης 225 ίππων, αλλά και μια έκδοση με 150 hp και μικρότερη μπαταρία, προσφέροντας λιγότερη αυτονομία, αλλά με πιο προσιτή τιμή κτίσης. Το αυτόματο κιβώτιο 8 ταχυτήτων θα είναι προσφέρεται συνδυαστικά με όλες τις παραπάνω εκδόσεις.

Ηλεκτρικό το επόμενο 308 GTI;

Η Peugeot εξετάζει για αργότερα και μία αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, χωρίς να έχουμε περισσότερες λεπτομέρειες, ωστόσο υπάρχει το ενδεχόμενο να αποτελέσει την πρόταση της Peugeot Sport ως το κορυφαίο 308 GTI, με τετρακίνηση και δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε άξονα με απόδοση περισσότερους από 400 ίππους.

Επιστροφή στην αγορά των ΗΠΑ

Το νέο 308 πιθανότατα να σηματοδοτήσει και την επάνοδο της Peugeot στην σημαντική αγορά των ΗΠΑ, που θα επιτευχθεί με την συμβολή της FCA.