Skoda Enyaq: Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό SUV της τσέχικης εταιρείας στις τελικές δοκιμές εξέλιξης

298
Γράφει ο Νίκος Μιχαλόπουλος

Στις αρχές του 2020 η Skoda ξεκίνησε τις δοκιμές του ηλεκτρικού Enyaq με βάση το αμάξωμα του VW ID.3. Ο φωτογραφικός φακός του γερμανικού Auto motor und sport απαθανάτισε το νέο ηλεκτρικό Skoda με το τελικό του αμάξωμα για πρώτη φορά.

Σε έναν επαρχιακό δρόμο με κυκλοφοριακή συμφόρηση, ο φωτογράφος του περιοδικού απαθανάτισε το ολοκαίνουργιο SUV. Το ελαφρύ καμουφλάζ, αποκαλύπτει την τελική μορφή του μοντέλου παραγωγής. Η μάσκα θυμίζει αρκετά αυτήν του πρωτότυπου Vision IV που είδαμε πέρσι στην Γενεύη και περιβάλλεται από τους στενούς προβολείς. Ωστόσο στην έκδοση παραγωγής σίγουρα δεν θα υπάρχει η συνεχής λωρίδα LED.
Το VW ID.4 αποτελεί την βάση εξέλιξης του Skoda Enyaq. Όμως βλέπουμε σημαντικές αλλαγές σε σχέση με το I.D με κυριότερη το μπροστινό καπό να τοποθετείται πιο ψηλά και με πιο έντονη καμπυλότητα. Στο πλαϊνό μέρος βλέπουμε πως το Enyaq απαρνείται το αμάξωμα SUV coupe, παρόλο που διαθέτει μια ελαφρά κεκλιμένη οροφή. Οι εξωτερικοί καθρέφτες είναι τοποθετημένοι στους αρμούς των θυρών και αρκετά μεγάλοι. Στο πίσω μέρος, οι μυώδεις καμάρες των τροχών είναι εντυπωσιακές, όπως και η μεγάλη πίσω αεροτομή στο τελείωμα της οροφής.
Το μοντέλο βασίζεται στην πλατφόρμα MEB του ομίλου, στο οποίο βασίζεται και το VW ID.3. Η ονομασία του έχει γνωστοποιηθεί ήδη από τον προηγούμενο μήνα καθώς θα ονομαστεί Enyaq. Το όνομα προέρχεται από την ιρλανδική λέξη “enya” και σημαίνει “πηγή ζωής”, ενώ το “Q” είναι χαρακτηριστικό της οικογένειας SUV της Skoda. Το Skoda Enyaq θα έχει μήκος 4,60 μέτρα.
Το περσινό Concept της Skoda στη Γενεύη είχε δύο ηλεκτρικά μοτέρ στον μπροστινό και στον πίσω άξονα, τα οποία μαζί παράγουν 306 ίππους. Η μπαταρία ιόντων λιθίου στεγάζεται στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου. Σύμφωνα με τον κύκλο WLTP, θα προφέρει αυτονομία μέχρι 500 χιλιόμετρα. Η μπαταρία θα διατίθεται σε τρία μεγέθη: 45 kWh, 58 kWh και 77 kWh. Εκτός από όμως από το κλασικό SUV, εκτιμάται πως η Skoda θα το παρουσιάσει (ίσως λίγο αργότερα) και σε Coupe SUV αμάξωμα.