Tesla: Αντιμέτωπη με νέα προβλήματα σε δύο μέτωπα!

223

Σοβαρά προβλήματα προέκυψαν για την εταιρεία του Elon Musk τα οποία απειλούν το κύρος της. Από την μία μπαίνει στο στόχαστρο της Αμερικάνικης NHTSA για δυσλειτουργία που παρουσιάζει το σύστημα infortainment παλαιότερων εκδόσεων του Model S που μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στην ασφάλεια, αλλά από την άλλη έρχεται αντιμέτωπη με σκάνδαλο, σύμφωνα με το οποίο ότι στελέχη καλιφορνέζικης φίρμας γνώριζαν για την παραγωγή ελαττωματικών μπαταριών.

Στο στόχαστρο ελεγκτικών αρχών

Αρκετοί κάτοχοι αυτοκινήτων Model S έχουν παραπονεθεί ότι αντιμετωπίζουν προβλήματα με τη μεγάλη οθόνη του infotainment των οχημάτων τους. Σε πολλά οχήματα αργεί να φορτώσει, καθυστερεί χαρακτηριστικά στις εντολές του χρήστη, παγώνει, ακόμα και καταρρέει, σε επίπεδα καταστροφής. Κάτι που μπορεί να είναι αδιάφορο σε άλλες συσκευές, όπως κινητά, είναι ανεπίτρεπτο στο χώρο των αυτοκινήτων, καθώς δημιουργεί σοβαρά προβλήματα ασφαλείας.

Για το λόγο αυτό, η NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) των ΗΠΑ αποφάσισε να ανοίξει ένα φάκελο ώστε να ερευνήσει την υπόθεση. Το όλο πρόβλημα έχει ονομαστεί «eMMC failure», καθώς αρκετοί χρήστες θεωρούν ότι προέρχεται από την ενσωματωμένη multimedia κάρτα eMMC, η οποία επαναγράφεται σε σημείο αστοχίας.

Η ίδια η Tesla παρουσίασε μία νέα MCU το 2018 επιλύοντας το συγκεκριμένο πρόβλημα. Οι ιδιοκτήτες, ωστόσο, παλαιότερων οχημάτων εξακολουθούν να το αντιμετωπίζουν και μάλιστα υποχρεώνονται να πληρώσουν οι ίδιοι την αντικατάσταση της μονάδας, καθώς βρίσκεται εκτός εγγύησης! Υπό φυσιολογικές συνθήκες, για τέτοια θέματα οι εταιρίες ανακοινώνουν ανακλήσεις και αναλαμβάνουν οι ίδιες το βάρος της ευθύνης.

Στην προκειμένη περίπτωση αυτό δεν έγινε, με αποτέλεσμα αρκετοί καταναλωτές να στραφούν στη NHTSA. Συνολικά η υπηρεσία έλαβε 11 παράπονα καταναλωτών, ενώ υπολογίζεται ότι τα μοντέλα με το αντίστοιχο πρόβλημα είναι τουλάχιστον 63.000. Όσο για τη συγκεκριμένη μονάδα MCU, δεν είναι η πρώτη φορά που απασχολεί τη δημοσιότητα. Δεν πάει καιρός που γράφαμε ότι στις αντικαταστάσεις των παλαιών μονάδων, που γίνονταν σε εξουσιοδοτημένα συνεργεία της εταιρίας, πολλοί «καλοθελητές» έπαιρναν τις παλιές MCU και τις πουλούσαν, χωρίς να διαγράψουν τα δεδομένα και τις προσωπικές πληροφορίες (από κωδικούς, μέχρι…) των προηγούμενων χρηστών! Κάτι μας λέει ότι το επόμενο διάστημα οι δικηγόροι της Tesla θα έχουν δουλειά.

Σκάνδαλο με ελλαττωματικές μπαταρίες της Tesla

Τη διαχείριση μιας ακόμα κρίσης καλείται να φέρει εις πέρας η Tesla μετά και τη διαρροή αλληλογραφίας, η οποία αποδεικνύει ότι στελέχη της καλιφορνέζικης φίρμας γνώριζαν για την παραγωγή ελαττωματικών μπαταριών.

Την εποχή που το Model S περνούσε στην παραγωγή, η αποστολή ενός εσωτερικού e-mail επιβεβαιώνει ότι η εταιρεία γνώριζε την ύπαρξη  ένα σχεδιαστικού ελαττώματος το οποίο μπορούσε να οδηγήσει ακόμα και στην πρόκληση πυρκαγιάς.

Το ελάττωμα εντοπιζόταν στο σύστημα ψύξης των μπαταριών, η ενδεχόμενη διαρροή του οποίου θα μπορούσε να οδηγήσει στο βραχυκύκλωμα των μπαταριών και στη συνέχεια στην ανάφλεξή τους.

Το επίμαχο υλικό το οποίο επικάλυπτε τους συσσωρευτές ηλεκτρικής ενέργειας ώστε το ψυκτικό υγρό να κυκλοφορεί και να περιορίζει τη θερμοκρασία λειτουργίας τους δεν διέθετε το απαιτούμενο πάχος ή την απαιτούμενη ανθεκτικότητα, με αποτέλεσμα να προκαλούνται μικρές οπές από τις οποίες το υγρό περνούσε στα στοιχεία της μπαταρίας.

Η αδυναμία του αλουμινένιου περιβλήματος των μπαταριών να ικανοποιήσει τις προδιαγραφές ασφαλείας ήταν γνωστή στην Tesla από το 2012. Μάλιστα, ο έλεγχος του υλικού πραγματοποιήθηκε και από τρίτη εταιρεία η οποία και επιβεβαίωσε την πιθανότητα βραχυκυκλώματος και διάβρωσης των μπαταριών.

Παρά τα ευρήματα, η παραγωγή μπαταριών συνεχίστηκε και σαν να μην έφτανε αυτό, οι υπάλληλοι ήταν αναγκασμένοι να χρησιμοποιούν ανορθόδοξες μεθόδους με σκοπό να επιτύχουν του παραγωγικούς στόχους.

Οι ελαττωματικές μπαταρίες φέρονται να έχουν τοποθετηθεί σε τουλάχιστον 250 Tesla Model S τα οποία και παράχθηκαν το τελευταίο τρίμηνο του 2012, ωστόσο, το πιθανότερο είναι ότι ο αριθμός των αυτοκινήτων είναι μεγαλύτερος, καθώς παραμένει άγνωστο το πότε η καλιφορνέζικη φίρμα έδωσε οριστική λύση σε ένα πρόβλημα το οποίο στην καλύτερη των περιπτώσεων μπορεί να οδηγήσει στη διάβρωση-καταστροφή των μπαταριών.

Πηγή: caranddriver.gr