Νέο Fiat 500Χ το 2022: Το crossover γίνεται ηλεκτρικό και θα πατάει σε νέα πλατφόρμα εξελιγμένη από την Fiat

252

Γράφει ο Νίκος Μιχαλόπουλος

Το 2022 θα γίνει η ολική αντεπίθεση της Fiat στην κατηγορία Β, μία κατηγορία στην οποία πάντα πρωταγωνιστούσε με αυτοκίνητα σημείο αναφοράς. Ο στόχος της είναι να βάλει ξανά την σφραγίδα της, δείχνοντας πως είναι ο αδιαμφισβήτητος ηγέτης στο B Segment.

Ούτε μία, ούτε δύο αλλά τρεις προτάσεις έρχονται σε αυτήν κατηγορία, σε μία προσπάθεια να καλύψει όλες τις ανάγκες αλλά και διευρύνοντας τους εν δυνάμει καταναλωτές της, παρουσιάζοντας μία ολόκληρη οικογένεια νέων αστικών αυτοκινήτων, επικεντρωμένα στις ιδιαιτερότητες της νέας εποχής.

Το All Electric γίνεται το σλόγκαν της Fiat της νέας εποχής και μετατρέπεται σε μία αμιγώς ηλεκτρική αυτοκινητοβιομηχανία.

Αιχμή του δόρατος το Centoventi που γίνεται το Panda του μέλλοντος, εκπροσωπώντας πια την Fiat στην κατηγορία Β και πλαισιωμένο από ένα νέο Β Crossover με σύνθημα τους τον εκδημοκρατισμό της ηλεκτροκίνησης, όχι όμως με Low Cost μοντέλα, αλλά πιστό στις αξίες της με το σωστό Value for Money.

Το τρίτο μοντέλο της για την κατηγορία Β το 2022, θα είναι η δεύτερη γενιά του δημοφιλούς Fiat 500X. Το επερχόμενο B-SUV θα έχει μήκος περίπου 425 cm και θα βασίζεται σε μια καινοτόμο πλατφόρμα, εξελιγμένη από την ίδια την Fiat και όχι όπως την ήθελαν φήμες, να χρησιμοποιεί την πλατφόρμα e-CMP της PSA. Η νέα πλατφόρμα θα είναι μία επιμηκυμένη έκδοση της νέας ηλεκτρικής πλατφόρμας που είδαμε στο  νέο ηλεκτρικό 500.

Εξωτερικά θα διαθέτει τα Full Led εμπρός φωτιστικά σώματα με το γραφικό αλλά και την υποψία βλεφάρου, ακριβώς όπως το νέο ηλεκτρικό πεντακοσαράκι. Επίσης θα ακολουθήσει λεπτομέρειες όπως το ρετρό led φλας στο φτερό, αλλά και την γωνία των 36 μοιρών στο πίσω μέρος όπως στο πρώτο 500, διατηρώντας έτσι το ρετρό στυλ και την άμεση αναφορά στο μοντέλο του 1957. Ωστόσο παρά το πολύ μεγαλύτερο μέγεθος και τις 5 πόρτες, θα ακολουθεί πιστά τις αναλογίες, οι οποίες θα δίνουν μία αισθητική Coupe SUV στο αμάξωμα με Vintage στοιχεία, αποδίδοντας του μία ρετρό σπορ εικόνα στο σύνολο του.

Ο ηλεκτροκινητήρας θα είναι πιο δυνατός από αυτόν του κανονικού 500. Ενδεικτικά θα έχουμε ισχύ μεταξύ 140 και 160 HP συνδυασμένος με μπαταρία ιόντων λιθίου της Samsung 55kWh . Η εμβέλεια θα ξεκινάει από τα 350 km στη βασική έκδοση και θα φθάνει περίπου 450 km στην κορυφαία έκδοση για συνδυασμένο κύκλο WLTP.

Το νέο Fiat 500X θα είναι ένα crossover με την κίνηση στους εμπρός τροχούς στην βασική έκδοση αλλά θα υπάρχει και έκδοση 4WD υψηλής απόδοσης που θα συνδυάζει δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε άξονα με την συνδυαστική ιπποδύναμη να αρχίζει από τους 240 ίππους. Αναμένουμε επιθετική τιμολογιακή πολιτική καθώς εκτιμάται πως το κόστος κτήσης θα ανέρχεται περίπου στις 32-33.000€ για την προσθιοκίνητη έκδοση. Η τεχνολογία του αυτοκινήτου θα προέλθει από αυτήν που είδαμε ήδη στο νέο Fiat 500. Θα διαθέτει πλήρη συστήματα ασφαλείας ADAS και αυτόνομα συστήματα οδήγησης επιπέδου 2. Η υψηλή τεχνολογία θα χρησιμοποιείται σε κάθε τομέα του αυτοκινήτου, καθιστώντας ως μία Hi-Tech και νεανική επιλογή.

Το λογότυπο «500» θα το ξεχωρίζει από τα άλλα μοντέλα της Fiat της κατηγορίας Β προϊδεάζοντας για τον premium και lifestyle χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Η παρουσίαση του νέου 500Χ έχει προγραμματιστεί για το Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το 2022, με το εμπορικό του λανσάρισμα να ακολουθεί το φθινόπωρο του ίδιου έτους.