Lion Air: Τo Boeing έπεφτε και οι πιλότοι έψαχναν στο εγχειρίδιο για λύση

181

Συγκλονιστικές είναι οι νέες αποκαλύψεις σχετικά με το αεροπορικό δυστύχημα του Boeing της Lion Air που συνετρίβη τον περασμένο Οκτώβριο και που οδήγησε στον θάνατο 189 άτομα.

Σύμφωνα με το Reuters  τρία άτομα που απέκτησαν πρόσβαση στον καταγραφέα συνομιλιών στο πιλοτήριο, αναφέρουν ότι οι πιλότοι του Boeing 737 MAX αναζητούσαν εναγωνίως λύση από το εγχειρίδιο χρήσης την ώρα ποτ το αεροπλάνο έπεφτε.

Είναι η πρώτη φορά που το περιεχόμενο του καταγραφέα συνομιλιών από την πτήση της Lion Air δίνονται στη δημοσιότητα.

Οι πιλότοι του καταδικασμένου αεροσκάφους Boeing 737 MAX της πτήσης της Lion Air ακούγονται να ξεφυλλίζουν πανικόβλητοι το εγχειρίδιο πτήσεων, προσπαθώντας να καταλάβουν γιατί το αεροπλάνο βυθίζεται προς τα κάτω, χωρίς ωστόσο να έχουν περιθώρια χρόνου πριν την συντριβή, εκτιμούν οι ειδικοί που άκουσαν και μελετούν επισταμένως τα δεδομένα του καταγραφέα.

Η έρευνα για το αεροπορικό δυστύχημα που στοίχισε την ζωή σε 189 ανθρώπους τον Οκτώβριο του 2018, έχει λάβει νέες διαστάσεις καθώς η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας (FAA) των ΗΠΑ και άλλες ρυθμιστικές αρχές προχώρησαν σε καθήλωση του Bοeing 737 MAX, την περασμένη εβδομάδα μετά και από το δεύτερο θανατηφόρο ατύχημα με τον ίδιο τύπο αεροσκάφους στην Αιθιοπία.

Ειδικοί μελετητές των αιτιών της συντριβής της πτήσης εξετάζουν το ενδεχόμενο, ηλεκτρονική εφαρμογή των συστημάτων του αεροσκάφους να έδωσε , λανθασμένη, εντολή για πλοήγηση σε χαμηλότερο ύψος λόγω ελαττωματικού αισθητήρα και κατά πόσο οι πιλότοι είχαν την κατάλληλη εκπαίδευση για να αντιληφθούν ότι πιθανώς συνέβαινε κάτι τέτοιο. 

Ο κυβερνήτης είχε τον έλεγχο της πτήσης JT610 όταν το σχεδόν ολοκαίνουριο αεροσκάφος απογειώθηκε από την Τζακάρτα με τον συγκυβερνήτη να χειρίζεται τα συστήματα του αεροσκάφους σύμφωνα με την προκαταρκτική έκθεση που εκδόθηκε τον Νοέμβριο.

Μόλις δύο λεπτά μετά την απογείωση, ο συγκυβερνήτης ανέφερε ένα “πρόβλημα ελέγχου ” στους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, ενημερώνοντας παράλληλα πως σκοπεύουν να διατηρήσουν ύψος
5.000 ποδιών, αναφέρει η έκθεση.

Ο συγκυβερνήτης δεν φαίνεται να διευκρίνισε τον τύπο του προβλήματος, ωστόσο σύμφωνα με πηγές, στον καταγραφέα ήχων γίνεται λόγος για ζητήματα στην ταχύτητα του αεροσκάφους αλλά και προβλήματα στην οθόνη του κυβερνήτη.